Οι Λιλιπούτιοι μαθητές του Νηπιαγωγείου Βώρων στέλνουν το μήνυμα για τη «Δύναμη της Φιλίας»
της Σοφίας Πλουτινάκη.
Με ένα ηχητικό σποτάκι, που «έντυσαν» με την παιδική ζωντάνια τους, τον αυθορμητισμό τους και τις αγγελικές φωνούλες τους, οι 23 μαθητές του Νηπιαγωγείου Βώρων, (2 τμήματα και ένα ολοήμερο) συμμετέχουν φέτος στο Μαθητικό Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Μηνύματος και Τραγουδιού «Καν’ το ν’ ακουστεί 2024» με τίτλο: «Η δύναμη της Φίλιας-The Power, of Friendship», που απευθύνεται σε όλα τα σχολεία διεθνώς.
Οι τρεις εξαιρετικές δασκάλες τους, Καραγιώργου Μαρία, Σταυρουλαντωνάκη Ευαγγελία και Ψαρουδάκη Μαρία, αφού έλαβαν όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, και έχοντας στο πλευρό τους και τους γονείς των παιδιών, έδωσαν τα απαραίτητα ερεθίσματα, χαρίζοντας τους μικρούς μαθητές μοναδικές εμπειρίες μέσα από την όλη διαδικασία και ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Ένα σποτάκι για την δύναμη της φιλίας που συμμετέχει στον Μαθητικό Διαγωνισμό «Κάντο να ακουστεί 2024», ο οποίος φέτος έχει ως θέμα την φιλία.
Πως ξεκίνησαν όλα
Όπως λέει μιλώντας στον «Α» η Προϊσταμένη κ. Μαρία Καραγιώργου, έλαβαν από το ΥΠΑΙΘΑ ένα μήνυμα για την έγκριση της συγκεκριμένης δράσης, και έτσι αφού ζητήθηκαν από τους γονείς δηλώσεις συμμετοχής και κατατέθηκε η δήλωση συμμετοχής στον διαγωνισμό, ξεκίνησε η προσπάθεια.
Να σημειωθεί ότι το Νηπιαγωγείο Βώρων συμμετέχει σε αυτό το διαγωνισμό με ένα ηχητικό σποτάκι το οποίο περιέχει ένα ποίημα και ένα τραγούδι. Στην ηχογράφηση συμμετείχαν όλα τα παιδιά με απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων τους (δεν καταγράφονται προσωπικά δεδομένα/πληροφορίες, δε φαίνονται πρόσωπα) και ενυπόγραφη συναίνεση των γονέων/κηδεμόνων. Η ηχογράφηση φωνής είναι μια απαιτητική διαδικασία, αλλά προσέφερε στα παιδιά μια μοναδική εμπειρία! Το Ραδιοφωνικό Μήνυμα συνοδεύει και ένα βίντεο που έφτιαξαν οι δασκάλες με τα παιδιά και αναρτήθηκε και αυτό μαζί με το σποτάκι site του διαγωνισμού! Στην διαδικασία ηχογράφησης και κινηματογράφισης βοήθησε ο Γιώργος Καραμανιδης.
Η συμμετοχή
Θέμα: Η δύναμη της Φιλίας
Τίτλος: Φίλοι για Πάντα
Περιγραφή συμμετοχής: Αυτοσχέδιο ποίημα και αυτοσχέδιο δίστιχο τραγούδι
Στίχοι: Ποίημα αυτοσχέδιο (Μαρία Καραγιώργου) – Γεια σου παιδάκι! Τι κάνεις εδώ; – Γεια σου και σένα…! Παίζω, γελώ… – Μα είσαι μονάχο… Θέλεις να ‘ρθω; Ψάχνω έναν φίλο να παίξω κι εγώ… – Έλα και παίξε μαζί μου κι εσύ; Θέλεις να γίνουμε φίλοι καλοί; – Φίλοι για πάντα εσύ κι εγώ; Πως θα γίνει, για πες μου, αυτό; – Μμμ κάτσε για λίγο, και θα το σκεφτώ! Όταν πονάς, θα είμαι εδώ! Όταν γελάς, θα είμαι εδώ! Όταν λυπάσαι, θα σου χαμογελώ! – Όταν φοβάμαι;;; – Πάλι θα είμαι εδώ! Θα σου κρατώ το χέρι και θα σου μιλώ! – Κι αν κάποια μέρα νιώσω μοναξιά; – Τότε θα έρχομαι και θα σου κάνω μια μεγάλη αγκαλιά! – Μα… Γιατί όλα αυτά;;; – Γιατί είμαστε φίλοι και η φιλία πάντα όλα θα τα νικά!
Τραγούδι: «Βάλε πρώτα λίγο αγάπη, κάνε και μια αγκαλιά, ρίξε λίγο απ’ το γέλιο, κι η φιλία ξεκινά! (Μ-μ φιλία, μ-μ χαρά, μ-μ αγάπη κι είναι όλα έτοιμα!»)
Βαθμός εμπλοκής μαθητών: 23 νήπια – προνήπια
Μέσα υλοποίησης: Ηχογράφηση κινητού Βίντεο κινητού Πρόγραμμα Filmora
Οι στόχοι του Διαγωνισμού
Μέσω της ραδιοφωνικής και μουσικής δημιουργίας στοχεύεται οι μαθητές και οι μαθήτριες:
- Να κατανοήσουν τη δύναμη της φιλίας και τη σημαντικότητά της στη ζωή του ανθρώπου.
- Να αντιληφθούν την αξία που έχει η φιλία όταν στηρίζεται στον αλληλοσεβασμό και την αλληλοεκτίμηση και όχι στο πρόσκαιρο συμφέρον και τη βραχύχρονη απόλαυση.
- Να συνειδητοποιήσουν τους λόγους για τους οποίους έχουν συγκεκριμένους φίλους και φίλες και ποια χαρακτηριστικά των φίλων τους είναι αυτά που τους ελκύουν.
- Να αναρωτηθούν σε ποιο βαθμό οι φιλίες τους βασίζονται στην ειλικρίνεια, την ισότητα και τον σεβασμό.
- Να εμπνευστούν και να εμπνεύσουν, αναδεικνύοντας δικές τους ιστορίες ή άλλων ανθρώπων με βαθιά και ποιοτική φιλία.
- Να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη που έχουν να διαγράφουν το μέλλον τους μέσα από τις επιλογές τους και να αντιληφθούν ότι η φιλία, όπως και τα άλλα αγαθά, χρειάζονται κόπο και χρόνο για να διατηρηθούν και για να έχουν ποιότητα.
- Να αναστοχαστούν τις διάφορες εκφάνσεις της φιλίας στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Να δημιουργήσουν ραδιοφωνικά και μουσικά έργα που θα ευαισθητοποιήσουν την κοινωνία για την αναγκαιότητα της φιλίας σε κάθε είδος συνύπαρξης.
- Να βιώσουν τη χαρά της φιλίας μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες.
- Να γιορτάσουν μέσα από τα ραδιοφωνικά μηνύματα και τα τραγούδια τους την ύπαρξη της φιλίας στη ζωή τους.
- Να αξιοποιήσουν ποικίλες αφηγηματικές τεχνικές για να προσελκύσουν την προσοχή στην ακρόαση.
- Να αναπτύξουν πολλαπλές δεξιότητες που αφορούν στην Παιδεία για τα Μέσα.
- Να γίνουν κριτικοί ακροατές των μαθητικών έργων από άλλα σχολεία και να ασκηθούν στην αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση.
- Να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά και στοχευμένα τα μαθητικά τους έργα στο ευρύτερο κοινό κατά τη διαδικασία της Ψηφοφορίας των Ακροατών.