Τέλος στα διπλώματα οδήγησης -Τι αλλάζει σε Ελλάδα και Ευρώπη
Προκειμένου να ενισχύσει την ασφάλεια στους δρόμους των κρατών-μελών της, η Ε.Ε. εξετάζει τη δημιουργία ενός ενιαίου διπλώματος οδήγησης σε όλες τις χώρες της.
Μία από τις προτάσεις που εξετάζει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο με σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο των κρατών-μελών της Ε.Ε. αφορά στη δημιουργία ενός ενιαίου ψηφιακού διπλώματος οδήγησης το οποίο θα μπορεί να επιδεικνύει κανείς σε όλα τα κράτη-μέλη. Το εν λόγω έγγραφο θα έχει καθολική ισχύ, ανάλογη με εκείνη του φυσικού εγγράφου.
Το ενιαίο ψηφιακό δίπλωμα θα καθιστά ταχύτερο και πιο αξιόπιστο τον έλεγχο των οδηγών σε όλους τους δρόμους των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς οι ελεγκτικές αρχές θα έχουν αυτομάτως απευθείας πρόσβαση στα στοιχεία του κατόχου.
Αυτό το μέτρο ωστόσο στοχεύει κυρίως στην καταπολέμηση ενός φαινομένου πως ως τώρα οι χώρες της Ε.Ε. δεν έχουν καταφέρει να περιορίσουν. Επί του παρόντος, εάν ένας οδηγός χάσει το δίπλωμά του λόγω παράβασης σε διαφορετική χώρα της Ε.Ε. από εκείνη στην οποία έχει εκδώσει το δίπλωμά του, στις περισσότερες περιπτώσεις η κύρωση επιβάλλεται μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν εφαρμόζονται περιορισμοί στα υπόλοιπα κράτη-μέλη.
Τώρα, η Ευρώπη εξετάζει την επιβολή καθολικής ισχύος στην αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, κάτι που σημαίνει ότι ο τιμωρημένος οδηγός δεν θα μπορεί να οδηγήσει σε καμία χώρα της Ε.Ε.
Προς το παρόν οι Βρυξέλλες εξετάζουν το ενδεχόμενο να επιμηκύνουν τη διάρκεια της αφαίρεσης του διπλώματος οδήγησης για περισσότερο από 3 μήνες για πολύ συγκεκριμένα αδικήματα, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η κατανάλωση ναρκωτικών και αλκοόλ, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, και γενικά οποιοδήποτε αδίκημα ενδέχεται να προκαλέσει δυστύχημα.
Ο νέος κανονισμός θα εστιάζει στην αξιοποίηση της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των χωρών εντός Ε.Ε., δηλαδή στην καθιέρωση ενός ψηφιακού μητρώου που θα ακολουθεί τον οδηγό ακόμη και όταν ταξιδεύει και οδηγεί εκτός της χώρας προέλευσής του.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι πάνω από το 40% των προστίμων που βεβαιώνονται εκτός των χωρών προέλευσης των οδηγών παραμένουν απλήρωτα.
Πηγή: carandmotor.gr