Τέμπη: Γνώριζαν οι Αρχές για το οικόπεδο με τα χώματα, αλλά δεν έκαναν τίποτα – «Το ξεμπάζωμα και το μπάζωμα έγιναν ταυτόχρονα» - antilalospress.gr
Μοίρες
+19°C

Τέμπη: Γνώριζαν οι Αρχές για το οικόπεδο με τα χώματα, αλλά δεν έκαναν τίποτα – «Το ξεμπάζωμα και το μπάζωμα έγιναν ταυτόχρονα»

14 Μαρτίου 2025 -

Για μία ακόμα φορά κλιμάκιο ειδικών βρέθηκε στο Κουλούρι, εκεί όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των τρένων που συγκρούστηκαν στα Τέμπη, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.

Σήμερα, εκτός από τα στελέχη της ΔΑΕΕ της Πυροσβεστικής, στο χώρο βρέθηκε και ένας μεταλλουργός, καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ο οποίος θα συμμετέχει στις έρευνες.

Ο συγκεκριμένος, βρέθηκε το πρωί της Πέμπτης στο γραφείο του ειδικού εφέτη ανακριτή που έχει αναλάβει την υπόθεση και ορκίστηκε ως δικαστικός πραγματογνώμονας.

Στη συνέχεια, βρέθηκε στο Κουλούρι, με σκοπό να εξετάσει τα σημεία αποκοπής από τη δεύτερη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Το κρίσιμο ερώτημα που καλείται ο μεταλλουργός να απαντήσει είναι αν η αποκοπή αυτών των συντριμμιών έχει γίνει από έκρηξη ή από τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών.

Αποκαλύψεις για μαύρο κουτί

Την ίδια ώρα, το MEGA αποκάλυψε ότι το μαύρο κουτί της εμπορικής αμαξοστοιχίας βρέθηκε μετά τις έρευνες στο Κουλούρι, όμως δεν μπορεί να δώσει κανένα στοιχείο στην έρευνα.

Αν και οι ειδικοί πραγματογνώμονες ήλπιζαν ότι θα μπορέσουν να λάβουν σημαντικές πληροφορίες για τη διαδρομή της εμπορικής αμαξοστοιχίας, οι ελπίδες έμειναν κενές. Και αυτό γιατί το μαύρο κουτί δεν έχει καταγράψει τίποτα καθώς ήταν απενεργοποιημένο από το 2018.

Γνώριζαν για το οικόπεδο με τα χώματα από τα Τέμπη

Παράλληλα, το MEGA αποκάλυψε ότι οι ανακριτικές αρχές γνώριζαν για την ύπαρξη του οικοπέδου στη θέση «Πηγάδια» όπου είχαν μεταφερθεί τα χώματα από το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη από τον Ιανουάριο του 2024, δύο μήνες δηλαδή, πριν από την ενημέρωση που είχαν από γονείς θύματος, και παρ’ όλα αυτά, τίποτα δεν είχε συμβεί προκειμένου ο χώρος να αποκλειστεί και να ερευνηθεί.

«Πρώτη φορά ενημέρωσα μόνος μου όταν με κάλεσε ο πταισματοδίκης στις 19/1/2024. Αφότου είχε ολοκληρωθεί η επιτόπια έρευνα των πυροσβεστών, λάβαμε εντολή να τα απομακρύνουμε και επί λέξει μας είπαν ‘να τα πετάξουμε’. Τα ανωτέρω υλικά που κρίθηκαν άχρηστα. Μας είπαν ότι δεν τα χρειάζονταν πλέον. Κανείς δεν μας σταμάτησε ούτε μας ρώτησε για τον προορισμό του φορτίου. Δική μου πρωτοβουλία ήταν η μεταφορά στο ιδιόκτητο οικόπεδο. Δεν ενημέρωσα που βρίσκονταν τα υλικά γιατί όσοι φορείς βρίσκονταν εκεί είδαν και γνώριζαν», δήλωσε ο εργολάβος που είχε αναλάβει το έργο.

Το οικόπεδο με τα χώματα από τον τόπο του δυστυχήματος.

Άργησε η κινητοποίηση των Αρχών

Σύμφωνα με τα όσα γνώριζαν μέχρι χθες οι γονείς του Βάιου Βλάχου, εκείνοι εντόπισαν στις 14 Μαρτίου του 2024, τα χώματα στη θέση Πηγάδια και μία ημέρα μετά, σε συνομιλία τους με τον εργολάβο, επιβεβαίωσαν ότι είχαν δίκιο. Μάλιστα, στις 17 Μαρτίου, επανήλθαν στον χώρο, τράβηξαν βίντεο και κατέθεσαν τα στοιχεία στον ανακριτή, ενώ τέσσερις ημέρες μετά, ο χώρος, πλέον, φυλασσόταν από αστυνομικούς.

Τα λεγόμενα δε, της μητέρας του Βάιου Βλάχου επιβεβαίωναν και επίσημα έγγραφα, τα οποία, προφανώς, δεν είχαν λάβει υπόψιν, τα όσα είχε ήδη, δύο μήνες πριν, αναφέρει στις ανακριτικές αρχές ο εργολάβος που είχε αναλάβει να απομακρύνει τα χώματα.

«Κατόπιν πληροφοριών εντοπίσθηκαν την 21-3-2024 από αρμόδιους ανακριτικούς υπαλλήλους του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας, στη θέση Πηγάδια αδρανή υλικά (χώματα, κορμοί δένδρων) προερχόμενα από το τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Ο όγκος τους υπολογίζεται σε ανάλογο του φορτίου 20-25 φορτηγών, όσα δηλαδή χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά και εναπόθεσή τους στο συγκεκριμένο σημείο από τον μεταφορέα τους» ανέφεραν οι δικαστικές αρχές.

Οι ντόπιοι το ήξεραν

Ωστόσο, όπως αποκάλυψε το MEGA, οι ντόπιοι γνώριζαν ότι τα χώματα από το σημείο του τραγικού δυστυχήματος είχαν μεταφερθεί σε συγκεκριμένο οικόπεδο.

«Αυτό είχε ακουστεί. Είχε μαθευτεί. Ότι τα χώματα ο Πανδρεμμένος τα πέταγε στο οικόπεδό του. Λέμε «πού τα πάτε ρε, τα χώματα; Πώς είναι δυνατόν και γυρνάτε τόσο γρήγορα πίσω;» «Θα το καθαρίσουμε. Μέχρι την Παρασκευή θα είναι έτοιμο, δε θα μείνει τίποτα». Και μας είπαν ότι τα πάνε ακριβώς κάτω από τη μάντρα του Πανδρεμμένου. Ούτε χιλιόμετρο σε μια ευθεία. «Και πώς τα πληρωθήκατε παιδιά; Τι έγινε; Εσείς κουβαλάτε 20 ώρες τη μέρα». «Α, θα τα πάρουμε «μαύρα» εμείς. Στο χέρι». Δόθηκαν πολλά λεφτά «μαύρα». Γιατί και οι οδηγοί πληρώθηκαν τις υπερωρίες τους «μαύρες». Γύρω στα 10 άτομα», ανέφερε μάρτυρας στο MEGA.

Ο άνθρωπος αυτός, μάλιστα, αποκάλυψε αποκλειστικά στο MEGA ότι τόσο το ξεμπάζωμα όσο και το μπάζωμα, έγινε από τον ίδιο εργολάβο, σχεδόν ταυτόχρονα, με δικά του υλικά.

«Από τη στιγμή που «σηκώθηκαν» τα βαγόνια, τα χωματουργικά «όρμησαν» μέσα. Το περιπολικό είχε δημιουργήσει ένα είδος φραγμού, το βράδυ πήγαιναν, έβγαινε έξω ο αστυνομικός, «φίλε, από τον Πανδρεμμένο είμαι». Έκανε στην άκρη το περιπολικό, πέρναγαν τα χωματουργικά. Έπιαναν δουλειά. Έπαιρναν, άφηναν, άρον – άρον, γύριζαν. Έτσι καθαρίστηκε ο χώρος τόσο γρήγορα. Και το υλικό, είναι δικό του. Από το αμμορυχείο. Αυτή η πέτρα, το χαλίκι, που έπεσε και σηκώθηκε ο χώρος. Γιατί ο χώρος έχει σηκωθεί. Ο ίδιος έκανε και το ξήλωμα και το μπάζωμα. Δεν μπήκε καμία άλλη εταιρεία μέσα. Επί τόπου πέταγε τα άλλα και στα 100 μέτρα, του γέμιζαν τα φορτηγά και τα πήγαινε».

Ερωτήματα από τους συγγενείς

Το γεγονός αυτό δημιουργεί νέα ερωτήματα για τη διαχείριση της τραγωδίας από τις Αρχές, αλλά και για τις ενέργειες που έγιναν –εν κρυπτώ- για τη διαμόρφωση του χώρου, με αποτέλεσμα οι συγγενείς να μην γνωρίζουν βασικά γεγονότα, όπως η μεταφορά των χωμάτων.

«Όλοι οι συγγενείς διαπιστώνουν ότι υπήρξε μία αναποτελεσματική διαχείριση της ανάκρισης , πράγμα το οποίο εγώ έχω διαπιστώσει από τους πρώτους μήνες και γι’ αυτό είχα υποβάλει αλλεπάλληλα αιτήματα προκειμένου να πραγματοποιηθούν ως παραγγελίες από την πλευρά της ανάκρισης, για να διαφωτιστούν διάφορες πτυχές της υπόθεσης, που δεν διαφωτίζονταν. Συνεπώς υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις στην υλοποίηση κάποιων ερευνών» σημείωσε μιλώντας στο MEGA ο πατέρας της Μάρθης, Αντώνης Ψαρόπουλος.

«Βλέπουμε σήμερα να ερευνώνται τμήματα της εμπορικής μηχανής μετά από δύο χρόνια. Έχουν χαθεί πολλά στοιχεία και λόγω καιρικών φαινομένων και λόγω εισόδου στον τόπο φύλαξης των συντριμμιών στο Κουλούρι πάρα πολλών ανθρώπων» συμπλήρωσε ο κ. Ψαρόπουλος.

Πηγή in.gr