Τα «αγκάθια» στην κατασκευή του ΒΟΑΚ – «Υπάρχει πρόοδος» λέει ο Σταϊκούρας
Στην Κρήτη βρέθηκε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, προκειμένου να δει από κοντά τα εργοτάξια των υπό κατασκευή τμημάτων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Ο κ. Σταϊκούρας συνοδευόταν από τον γενικό γραμματέα Υποδομών Κωνσταντίνο Μαγουλά, τη γενική γραμματέα Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα και τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρνατουτάκη.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, «ο ΒΟΑΚ είναι ένα εμβληματικό έργο, στο οποίο θα πρέπει να είμαστε όλοι συνεπείς».
Ο υπουργός επισκέφθηκε τα τμήματα «Χερσόνησος – Νεάπολη» και «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τα έργα που έχουν ξεκινήσει στην Κρήτη προκειμένου να βελτιωθεί το οδικό δίκτυο, στο οποίο χάνονται κάθε χρόνο δεκάδες ανθρώπινες ζωές.
«Είχαμε την ευκαιρία, σήμερα, να δούμε έργα να εκτελούνται και να υλοποιούνται σε διάφορα τμήματα του έργου. Τόσο στο έργο της σύμφυσης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού τομέα, στο οποίο βρισκόμαστε σήμερα όσο και στο δημόσιο έργο» σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας, τονίζοντας ότι υπάρχει πρόοδος και αυτό ικανοποιεί τα κυβερνητικά στελέχη.
«Υπάρχουν εκταμιεύσεις πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και αυτό οφείλεται εν πολλοίς στη βούληση των αναδόχων εταιρειών, οι οποίες έχουν φτάσει μέχρι και το σημείο να ενοικιάσουν χώρους, προκειμένου να υπάρξουν τα μέτωπα» συμπλήρωσε.
«Το γεγονός ότι έχουν ξεκινήσει και επιταχύνονται τα έργα, δεν μπορεί παρά να μας κάνει να εργαστούμε ακόμη πιο σκληρά, όλοι μαζί και εμείς ως Υπουργείο, έτσι ώστε, να καλύψουμε δυσκολίες και προβλήματα» πρόσθεσε ο Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας σε δημοσιογράφους.
Προβλήματα και καθυστερήσεις
Μπορεί ο υπουργός να βρέθηκε σε ένα εργοτάξιο του ΒΟΑΚ, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου μήκους 294 χλμ. και προϋπολογισμού κοντά στα 3 δισ. ευρώ, όμως το έργο σε αρκετά τμήματα καθυστερεί, προκαλώντας ανησυχία.
Ειδικότερα, υπάρχει προβληματισμός τόσο στην κυβέρνηση για την απορρόφηση πόρων από το Ταμείο Ανάπτυξης και Ανθεκτικότητας, όσο και στους κατοίκους του νησιού, που φοβούνται ότι οι εξαγγελίες θα μείνουν… προεκλογικές υποσχέσεις.
Ένα από τα βασικότερα προβλήματα, στο οποίο αναφέρθηκε και ο αρμόδιος υπουργός είναι οι απαλλοτριώσεις των εκτάσεων που θα περάσει ο ΒΟΑΚ.
Στον συγκεκριμένο τομέα υπάρχουν καθυστερήσεις, που έχουν πάει αρκετά πίσω το έργο, ενώ υπάρχει και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο που δεν έχει ακόμα συμβασιοποιηθεί.
Επίσης, αρκετοί φορείς έχουν ζητήσει νέα χάραξη του έργου, προκειμένου να αποφευχθεί η διχοτόμηση οικισμών από τον ΒΟΑΚ.
Χαρακτηριστική η περίπτωση του δήμου Αγίου Νικολάου, που ζητά από το υπουργείο να αλλάξει η χάραξη του έργου, καθώς ο νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος θα χωρίζει στη μέση τον οικισμό «Καλό Χωριό».
Νέες συμβάσεις για τον ΒΟΑΚ
Ωστόσο, το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης έχει αρκετό μέλλον μπροστά του, μέχρι να μπει σε τελική τροχιά υλοποίησης.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, το προσεχές διάστημα θα κληθεί να ταξιδέψει ξανά στην Κρήτη, καθώς θα πρέπει να συμβασιοποιηθεί και το τρίτο τμήμα του ΒΟΑΚ, το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο».
Πηγή in.gr