Τα 5 μέτρα που προτείνουν οι ακτοπλοϊκές για να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων - antilalospress.gr
Μοίρες
+19°C

Τα 5 μέτρα που προτείνουν οι ακτοπλοϊκές για να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων

21 Ιανουαρίου 2025 -

Στη λήψη μέτρων για τη στήριξη της ακτοπλοΐας έχουν προχωρήσει άλλα ευρωπαϊκά κράτη προκειμένου να βοηθήσουν τον κλάδο στην προσπάθεια της πράσινης μετάβασης.

Η γειτονική  Ιταλία, επιδοτεί με 500 εκατ. ευρώ την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της  με νεότευκτα πλοία.

Επιπλέον:

1)  οι ναυτικοί που είναι ναυτολογημένοι  σε πλοία υπό ιταλική σημαία απαλλάσσονται από τον φόρο εισοδήματος

2) επιδοτούνται οι εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος των ακτοπλοϊκών  εταιρειών.

3)  Χρηματοδοτείται η  εκπαίδευση των νέων ναυτικών μέσω  επιδοτούμενων προγραμμάτων.

Η  Γερμανία δίνει περίπου 30 εκατ. ετησίως έως και το 2025 για την υποστήριξη εταιρεία που θέλουν να ναυπηγήσουν πλοία μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Επιπλέον  η  γερμανική κυβέρνηση επιδοτεί: 1)  τους μισθούς των ναυτικών που εργάζονται στα πλοία υπό  γερμανική σημαία.

3) Στο πλαίσιο αυτό  υπάρχουν επιδοτούμενα προγράμματα για κατάρτιση και εκπαίδευση  σε τεχνολογίες που σχετίζονται με τη βιώσιμη ναυτιλία.

Στη Νορβηγία, προβλέπεται λειτουργεί η  επιστροφή φόρων και ασφαλιστικών εισφορών για τους ναυτικούς που εργάζονται σε πλοία υπό νορβηγική σημαία, που μειώνει σημαντικά τα ο μισθολογικό κόστος  των εταιρειών.

Τα άμεσα μέτρα που προτείνουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

1)    Η  επιδότησης  της διαφοράς τιμής 30%  του νέου καυσίμου (MGO) που πρέπει να χρησιμοποιούν από 1η Μαΐου 2025 τα συμβατικά πλοία και είναι 30% ακριβότερο  από το υφιστάμενο VLSFO απευθείας  στις εταιρείες εμπορίας καυσίμων ώστε οι ακτοπλοϊκές να προμηθεύονται το νέο καύσιμο στην τιμή του παλιού.

2)     Η επιδότηση  των εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς όπως ισχύει  στην Ιταλία, να επιδοτούνται οι εργοδοτικές εισφορές των ακτοπλοϊκών εταιρειών».

3)    Η  κάλυψη του κόστους των υποχρεωτικών εκπτώσεων για πολύτεκνους, ΑμεΑ, φοιτητές κ.λπ., όπως γίνεται και για τα ΚΤΕΛ. Τα εκπτωτικά εισιτήρια υπολογίζονται στο 37% του συνόλου

4)     Ενίσχυση του μεταφορικού ισοδύναμου: «Να επιστρέφεται ένα μέρος του ναύλου στους νησιώτες».

5)   Μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια. Σύμφωνα με πληροφορίες  η κυβέρνηση δεν μπαίνει καν στη συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ.

 

Πηγή: newmoney.gr