Σ. Αναγνωστόπουλος: Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, θα εξαφανίσει τις πλασματικές - antilalospress.gr
Μοίρες
+19°C

Σ. Αναγνωστόπουλος: Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, θα εξαφανίσει τις πλασματικές

18 Μαρτίου 2025 -

«Ο Κώδικας Δεοντολογίας που έχει έρθει και που ουσιαστικά θεσπίστηκε για τις εκπτώσεις και τις προσφορές, δεν θα αλλάξει κάτι στις προσφορές και εκπτώσεις, πέρα από το ότι θα εξαφανίσει αυτές που είναι πλασματικές» εξήγησε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο για τον κώδικα που από σήμερα τίθεται σε εφαρμογή.

«Ο σκοπός εδώ, δηλαδή της νομοθεσίας είναι να αντιμετωπισθούν οι εκπτώσεις, οι οποίες πατάνε σε μία αρχική τιμή, η οποία είτε ποτέ δεν είχε το προϊόν αυτή την συγκεκριμένη τιμή, είτε ήταν πολύ σπάνια το προϊόν σε αυτή την τιμή. Για να είναι δηλαδή κάτι πραγματικά έκπτωση, θα πρέπει να έχουμε μία μείωση απέναντι στην συνηθισμένη τιμή στην οποία πωλείται το προϊόν. Όταν αυτό δεν συμβαίνει, η έκπτωση είναι πλασματική και άρα παράνομη και τιμωρείται με πρόστιμο.

«Ο Κώδικας Δεοντολογίας εμπλουτίζεται διαρκώς με νέα παραδείγματα, με νέες τακτικές μάρκετινγκ, οι οποίες απαγορεύονται και τώρα, στην τελευταία του έκδοση περιλαμβάνει όλα αυτά που βλέπουμε στα σούπερ μάρκετ όλα αυτά τα χρόνια, που βλέπουμε πάρα πολλές εκπτώσεις, οι οποίες είναι εκπτώσεις όλο τον χρόνο ή εκπτώσεις σε 1+1 ή 2+1 όλο το χρόνο, χωρίς ο καταναλωτής να μπορεί να κάνει σύγκριση με το προϊόν το οποίο μπορεί να το αγοράσει μόνο του ή να ακουμπάνε σε μία αρχική τιμή στην οποία πράγματι το προϊόν να πωλείται κάποια στιγμή μέσα στο χρόνο. Θα δώσω ένα παράδειγμα. Έχουμε ας πούμε, για παράδειγμα ένα σαμπουάν το οποίο πωλείται από 8€ σε 4€ με 50% έκπτωση και αυτό συμβαίνει όλο το χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι ποτέ δεν έχει πωληθεί στην αρχική τιμή των 8€ και αυτή η έκπτωση στην πραγματικότητα είναι μία προσπάθεια της επιχείρησης να διαφημίσει το προϊόν ως κάτι πιο φθηνό, ενώ στην πραγματικότητα το πωλεί στην συνηθισμένη του τιμή. Όλο αυτό υπήρχε όλα αυτά τα χρόνια για πολλές δεκαετίες και στα σούπερ μάρκετ στη χώρα μας. Αυτό αλλάζει, θα αρχίσουν οι καταναλωτές να βλέπουν αυτή την επικοινωνία να φεύγει από το ράφι, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μπορούν να δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην τιμή. Και όταν λέμε στην τιμή, εννοούμε στην τιμή του προϊόντος, στην τιμή μονάδος, δηλαδή τιμή ανά κιλό ή ανά λίτρο, τιμή ανά τεμάχιο και ούτω καθεξής και λιγότερο στα φαντεζί ποσοστά έκπτωσης, τα οποία πολλές φορές οδηγούν τους καταναλωτές να αγοράσουν κάτι ακριβότερα από ό,τι θα το αγόραζαν» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Υπάρχει τέτοιος μηχανισμός ελέγχου πλέον ώστε να μην επανέρχονται μετά από λίγο καιρό στις ίδιες τακτικές οι εταιρείες, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος. «Ο σκοπός μας εδώ δεν είναι να επιβάλουμε μερικά πρόστιμα για να μπορέσουμε να δείξουμε ότι κάτι κάνει η πολιτεία. Εδώ η προσπάθεια είναι να αλλάξουμε το παράδειγμα» επισήμανε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Πηγή ertnews.gr