Πινγκ πονγκ ευθυνών Κουρέτα-Αγοραστού στο Πρώτο για την κατάρρευση του νέου δρόμου Αγιοκάμπου-Κεραμιδίου (audio) - antilalospress.gr
Μοίρες
+19°C

Πινγκ πονγκ ευθυνών Κουρέτα-Αγοραστού στο Πρώτο για την κατάρρευση του νέου δρόμου Αγιοκάμπου-Κεραμιδίου (audio)

16 Απριλίου 2025 -

Εκατέρωθεν ευθύνες επιρρίπτουν ο νυν και ο προηγούμενος Περιφερειάρχης Θεσσαλίας σχετικά με την κατάρρευση του νέου δρόμου Αγιοκάμπου-Κεραμιδίου, λίγους μήνες μόνο πριν παραδοθεί στην κυκλοφορία, μιλώντας και οι δύο διαδοχικά, στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου, στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.

«Εγώ το βρήκα το έργο αυτό όταν ανέλαβα στο 80% και κάτι, τελειωμένο. Πρέπει να ψαχτεί λοιπόν, όλα αυτά τα χρόνια αυτός ο οποίος πλήρωνε και έβαζε την υπογραφή του, ήταν σε συμφωνία όλα αυτά που γινόντουσαν με τη μελέτη ή άλλαζαν την μελέτη χωρίς να ειδοποιούν τον μελετητή;» τόνισε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο ίδιος, η μελέτη για τον συγκεκριμένο δρόμο ξεκίνησε το 2007 και ολοκληρώθηκε το 2016.

«Αυτή λοιπόν η μελέτη πήρε περιβαλλοντικούς όρους και έγραφε ότι το έργο αυτό συνίσταται στην βελτίωση ενός υφιστάμενου χωματόδρομου δασικού 2,5 μέτρων. Για αυτούς τους περιβαλλοντικούς όρους, έγινε αυτό το έργο. Το 2019 λοιπόν ο προηγούμενος Περιφερειάρχης έφερε για έγκριση έναν επαρχιακό δρόμο, ενώ λέει η απόφαση των περιβαλλοντικών ότι είναι υφιστάμενος χωματόδρομος δασικός που δεν εμπίπτει στο εθνικό ή επαρχιακό. Ο εισαγγελέας λοιπόν θα πρέπει να βρει τώρα εάν αυτά που έγιναν συνάδουν με τη μελέτη την οποία τότε έφερε ο κύριος Περιφερειάρχης, ο προηγούμενος. (…) Εγώ το βρήκα το έργο αυτό να είναι σχεδόν ολοκληρωμένο και θα δινόταν τον Ιούνιο του 24. Επειδή λοιπόν είχαμε δει διάφορα θέματα, το πήγαμε ένα χρόνο πίσω για να ψάξουμε να δούμε τι γίνεται και βρήκαμε πάρα πολλά πράγματα. (…) Ήταν κακοφτιαγμένος, σε άθλια κατάσταση και τα έχω καταθέσει στο Περιφερειακό Συμβούλιο τη Δευτέρα που έγινε προ ημερησίας, κατέθεσα στο συμβούλιο το τι ακριβώς βρήκα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς γιατί, μόλις διαπίστωσε την άθλια, όπως είπε, κατάσταση του δρόμου δεν σταμάτησε το έργο ή δεν το δημοσιοποίησε τουλάχιστον, ο κ. Κουρέτας ανέφερε «υπάρχει μια διαδικασία ελέγχου. Όταν λοιπόν προχωράει και το πας το έργο έναν χρόνο πίσω, όταν θα δεις ότι υπάρχουν θέματα σοβαρά, τότε κάνεις έκθεση. Δεν είναι τόσο απλό. Διότι το έργο αυτό ήταν σχεδόν ολοκληρωμένο και επίσης, αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα μείζον θέμα. Ότι το έργο αυτό είναι ένας δρόμος τυφλός, δεν οδηγεί πουθενά και θα πρέπει να δούμε, έχουμε βάλει συναδέλφους να ψάξουν να μας κάνουν μια μελέτη, να δούμε αυτές οι ζημιές οι οποίες έγιναν, που βρέθηκαν όλες αυτές οι ζημιές, σχετίζονται με τις ελλείψεις της μελέτης και πόσα χρήματα χρειάζονται; (…) Φανταστείτε λοιπόν, εγώ να το παραλάμβανα χωρίς να έχω πάει το έργο έναν χρόνο πίσω να το ψάξω τον Ιούνιο του 24 και να περνούσε από εκεί ένα λεωφορείο με παιδάκια σήμερα» προσέθεσε ο κ. Περιφερειάρχης.

Ως προς τα χαρακτηριστικά του δρόμου, αυτός είναι 12 χιλιόμετρα, περιέγραψε ο κ. Κουρέτας «υπάρχουν σε διάφορα σημεία, έχει υποσκαφεί από κάτω από το νερό και αρχίζει και το βουνό προχωράει και παίρνει και τον δρόμο».

«Στη μελέτη αυτή την περίφημη, πρέπει να την ψάξει ο εισαγγελέας και να τους εγκαλέσει αυτούς οι οποίοι την κάνανε, περιείχε δύο σημεία τα οποία ήταν 400 μέτρα το καθένα με στροφές όπου γινόταν μονή η κατεύθυνση, δηλαδή γινόταν ο δρόμος 3 μέτρα χωρίς να υπάρχει ηλεκτρικό σε εκείνο το σημείο. Για πείτε μου πώς θα λειτουργούσε αυτό το πράγμα;» συμπλήρωσε ο κ. Κουρέτας.

«Αυτή τη στιγμή, οι τεχνικές υπηρεσίες μου έχουν κάνει ένα σωρό εκθέσεις και τα οποία έχουν πάει σε ανθρώπους εμπειρογνώμονες και τα ψάχνουμε. Γι’ αυτό και πήγε ένα χρόνο πίσω για να μπορέσουμε να ξέρουμε τι μας γίνεται. Δεν είναι τόσο απλό όταν ένα έργο το έχεις πάρει σχεδόν ολοκληρωμένο. Ας πούμε ένα παράδειγμα, πρέπει να ψάξει λοιπόν η μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτή η οποία ήταν σε μια περιοχή Natura πρέπει να μετρηθεί το τσιμέντο που έπεσε ήταν συμβατό ή δεν ήταν συμβατό; Αυτό ακόμα δεν το γνωρίζω. Έχω βάλει ανθρώπους να το μετρήσουν. Επίσης, οι άνθρωποι αυτοί, οι οποίοι αγόρασαν οικόπεδα μετά που ξεκίνησε ο δρόμος, γιατί αυτός ο δρόμος δεν έχει να πάει στη θάλασσα, είναι ένας δρόμος επάνω στο βουνό. Ποιοι είναι αυτοί; Θα ψαχτεί από τον εισαγγελέα αυτό το πράγμα» ανέφερε στη συνέχεια ο κ. Κουρέτας.

«Ο δρόμος αυτός μπορεί να μην ολοκληρωθεί ποτέ. Δεν ξέρω απολύτως τίποτα. Αυτή τη στιγμή πρέπει να μου γίνει μία εμπειρογνωμοσύνη από ειδικούς συναδέλφους, να δω τι ζημιές έχουν συνολικά γίνει, τι μπορεί να διορθωθεί και αν μπορεί να διορθωθεί. Διότι αυτή τη στιγμή, όπως το βλέπω, είναι ένα μνημείο ανευθυνότητας και τρέλας.

Στήνεται ένα αφήγημα ότι για όλα φταίνε οι προηγούμενοι

«Είναι σαφές ότι ο κ. Κουρέτας έχει επιλέξει αντί για διοίκηση τη διαρκή επιστροφή στο παρελθόν. Αντί για έργο σε δηλώσεις, αντί για λύσεις, αναλύσεις» τόνισεο πρώην περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστόςμιλώντας στην ίδια εκπομπή αμέσως μετά τον κ. Κουρέτα.

«Ο κ. Κουρέτας είναι δεκαοκτώ μήνες περιφερειάρχης με μία πλειάδα τεχνικών συμβούλων, δεν ξέρω με ποια σχέση εργασίας και θα μπορούσε να είχε εικόνα για όλα» τόνισε με τη σειρά του ο κ. Αγοραστός.

Στο επιχείρημα ότι το 80% του έργου είχε ήδη γίνει επί δικής του διοίκησης, ο κ. Αγοραστός το παραδέχθηκε ωστόσο αντέτεινε ότι η καταστροφή του δρόμου έγινε επί διοίκησης Κουρέτα. «Διότι με τόσους συμβούλους που είχε θα έπρεπε μετά τον Ντάνιελ και με όλες αυτές τις ακραίες καταστάσεις που είχαμε, να κάνει ελέγχους. Ελέγχους δεν έκανε. Πρώτο ψέμα, έγκριση παράτασης συνολικής προθεσμίας. Γιατί την έδωσε; Την έδωσε για τις υπολειπόμενες εργασίες, όχι για να ελέγξει» επισήμανε.

Απαντώντας σε όσα ανέφερε νωρίτερα ο νυν περιφερειάρχης, ότι διαπίστωσε την άθλια κατάσταση του δρόμου με κακοτεχνίες πριν έναν χρόνο, ο κ. Αγοραστός ανέφερε «δεν διαπίστωσε. Διότι η κυρία αντιπεριφερειάρχης του, η κυρία Γαλλιού επισκέφθηκε το έργο το 24, έκανε αυτοψία και είπε μέσα στο 25 θα δώσουμε το έργο σε κυκλοφορία, το ολοκληρώνουμε το έργο, το οποίο οικειοποιήθηκαν κιόλας, το έργο μας. Και έρχονται 12/07/24 δίνουν παράταση και η παράταση έγινε όχι για έλεγχο, αλλά για να ολοκληρωθεί το έργο με τις υπολειπόμενες εργασίες».

«Εγώ σας λέω ότι το έργο αυτό ήθελε να το ολοκληρώσει (…) τώρα, ο δρόμος αυτός είναι 12,5 χιλιόμετρα και εκεί που έπεσε ο δρόμος είναι περίπου 50-70 μέτρα εκεί πέρα. Είναι ένας δρόμος στον οποίο διεισδύουν οι επιθυμίες όλων των ανθρώπων δεκαετίες τώρα. Πηγαίνει στο Κεραμίδι. Το Κεραμίδι ενώνεται με την Μαγνησία. Το Κεραμίδι είναι στον Δήμο Ρήγα Φεραίου και συνεχίζεται και υπάρχει η στρατηγική για να συνεχιστεί ο δρόμος, γίνεται προμελέτη αναγνωριστική, να φτάσει μέχρι τη Ζαγορά. Είναι ένας δρόμος στρατηγικής ανάπτυξης στην παραλία» προσέθεσε.

«Καταρχήν εγώ δεν ρίχνω ευθύνες σε κανέναν. Εγώ σας λέω τι ενέργειες κάνανε. Δεν ρίχνω ευθύνες. Ο κύριος Κουρέτας ρίχνει ευθύνες, γιατί τα έργα δεν τα κάνει ένας περιφερειάρχης» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αγοραστός.

«Αυτό δεν μπορώ να το πω εγώ. Πρέπει να μπουν πραγματογνώμονες από το Τεχνικό Επιμελητήριο που είναι και ο τεχνικός σύμβουλος του κράτους, από το Τεχνικό Επιμελητήριο που έχουν την εμπειρία και πηγαίνουν σε αυτές τις περιπτώσεις» σημείωσε ως προς τα αίτια της κατάρρευσης.

Ερωτηθείς, κατά πόσο στη διάρκεια της θητείας του έλεγχε την πορεία του έργου και εάν οι τεχνικές υπηρεσίες είχαν την εποπτεία της κατασκευής, δήλωσε «βεβαίως. Δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα».

«Ήμουν σαφής, ότι μετά τον Ντάνιελ πρέπει να άλλαξαν τα γεωλογικά χαρακτηριστικά των βουνών. Δηλαδή υπήρχαν καταπτώσεις περισσότερες. Έπρεπε με τους τεχνικούς συμβούλους να δουν ποια σημεία είναι ευαίσθητα. Αυτό είπα. Δηλαδή, τι πιο λογικό; Οπότε τώρα στήνεται ένα αφήγημα ότι για όλα φταίνε οι προηγούμενοι. Δεν είναι έτσι. Εγώ δεν ρίχνω ευθύνες. Γιατί αποκρύπτει ότι ο δρόμος, ο επαρχιακός δρόμος στο Κεραμίδι που συνδέει με την Μαγνησία, έχει πέσει και έχει ανάλογη κατάπτωση ο δρόμος; Ποιος φταίει εκεί πέρα; Έλεος, το ψέμα πάει σύννεφο» είπε καταλήγοντας ο κ. Κουρέτας.

Πηγή ertnews.gr