Οι Αμερικανοί τουρίστες ψηφίζουν Ελλάδα: Η ελληνική «πρωτιά» στην Ευρώπη φέτος
Οι Αμερικανοί ψηφίζουν Ελλάδα φέτος, με την αύξηση των συνδέσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Αθήνας να έχει παίξει καθοριστικό ρόλο ως προς την άνοδο της τουριστικής κίνησης από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Με βάση τα στοιχεία αναλύσεων της STR όπως αυτά παρουσιάστηκαν την περασμένη εβδομάδα στο εφετινό Resort & Residential Hospitality Forum (R&R Forum), τη διεθνή διοργάνωση για τις επενδύσεις, τον τουρισμό και την ανάπτυξη ακινήτων, η Ελλάδα παρουσιάζει το 2025 τόσο σε ετήσια βάση όσο και μόνο για το μήνα Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ βασικών ευρωπαϊκών αγορών όσον αφορά τις αναχωρήσεις Αμερικανών κατοίκων προς την Ευρώπη.
Για το οκτάμηνο Ιανουαρίου- Αυγούστου του 2025 ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ανόδου ήταν κοντά στο 5% και λίγο υψηλότερα, κοντά στο 6% για το μήνα Αύγουστο, όταν στη χώρα μας το αντίστοιχο ποσοστό του οκταμήνου ήταν πάνω από 20% και μόνο για το μήνα Αύγουστο στο 25%. Πολύ καλές επιδόσεις καταγράφει και η Ιταλία, με άνοδο σε επίπεδο οκταμήνου πάνω από 10% και μόνο για το μήνα Αύγουστο στο +15% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2024. Χαμηλότερα στην κατάταξη είναι η Ιρλανδία, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία που παρουσιάζουν επίσης άνοδο, σαφώς πιο μετριοπαθή ωστόσο. Μάλιστα, οι επιτελείς της STR σημειώνουν ότι η γεωπολιτική αστάθεια και τα ζητήματα ασφαλείας (σ.σ. τα οποία παραδοσιακά παίζουν σημαντικό ρόλο για τους Αμερικανούς στο κομμάτι των ταξιδιών) ήταν από τις παραμέτρους, για τις οποίες στις αρχές του 2025 υπήρξε μεγάλος προβληματισμός και ανησυχία σε σχέση με τις αφίξεις από τις ΗΠΑ φέτος στην Ευρώπη «ωστόσο ήδη η αγορά είναι στο +5% φέτος το καλοκαίρι και μένει να φανεί πώς θα είναι το επόμενο 2026. Ειδικά η Ελλάδα και η Ιταλία ήταν πολύ δυνατές αγορές για το αμερικανικό κοινό».

Εποχικότητα και τιμές
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις κλιματικές συνθήκες, μία ακόμη παράμετρος για την οποία επίσης εκφράζεται ανησυχία για το πώς μπορούν να επηρεάσουν τις (ζεστές) αγορές της Μεσογείου κατά τη θερινή περίοδο «επίσης δεν είδαμε σημαντικό αντίκτυπο το καλοκαίρι, με αγορές όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα να έχουν επιτύχει θετικές επιδόσεις το καλοκαίρι». Μάλιστα, οι συγκεκριμένες αγορές φαίνεται ότι επωφελούνται και από την τάση για περισσότερα ταξίδια εκτός της υψηλής θερινής σεζόν, τους πιο περιφερειακούς μήνες, κάτι που καταγράφεται και στη χώρα μας φέτος το φθινόπωρο και μάλιστα είναι και βασικό ζητούμενο όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία.
Η έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα αποτυπώνεται και από τη μεγάλη ψαλίδα των τιμών ανάμεσα στην υψηλή περίοδο Μαϊου- Αυγούστου και την πολύ χαμηλή περίοδο Ιανουαρίου- Απριλίου όπου στην Ελλάδα το premium είναι στο 112% για την υψηλή σεζόν του καλοκαιριού, παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό από όλες τις αγορές της Μεσογείου και ακολουθεί η Τουρκία με ένα premium στο 57% υπέρ της θερινής περιόδου έναντι της χειμερινής, η Ιταλία με ένα 54% κ.ο.κ.. Η Ισπανία έχει το χαμηλότερο ποσοστό, στο 29% και ακολουθεί η Κύπρος με ένα 30%.


Πηγή: newmoney.gr



