Με την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να δώσει το στίγμα του για το θέμα της ασφάλειας στους δρόμους και για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που αποτελούν κεντρικές προτεραιότητες της κυβέρνησης.
Υπενθυμίζεται ότι οι πρώτες ασκήσεις επί χάρτου για συνολικές παρεμβάσεις στον ΚΟΚ ξεκίνησαν λίγο μετά την εκκίνηση της δεύτερης θητείας της κυβέρνησης, επί των ημερών της τότε υφυπουργού Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου. Παρεμβάσεις έκανε ο διάδοχός της, Βασίλης Οικονόμου, ο οποίος στην πραγματικότητα ολοκλήρωσε την επεξεργασία του σχεδίου, ενώ τις τελευταίες πινελιές έβαλε ο νυν αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Δύο βασικές παράμετροι του νέου ΚΟΚ είναι η αυστηρότητα κατά την υποτροπή σε ένα αδίκημα, αλλά και η τιμωρία του οδηγού και όχι του οχήματος, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει μέχρι σήμερα. Παράλληλα, αυστηροποιείται ιδιαίτερα το ποινικό πλαίσιο σε περίπτωση που κάποιος προκαλέσει θανατηφόρο τροχαίο, ιδίως αν διαπιστωθεί ότι δεν φέρει δίπλωμα.
Με βάση τις πρόνοιες του νέου ΚΟΚ, αν κάποιος ξεπεράσει το όριο ταχύτητας κατά 50χλμ. την πρώτη φορά θα πληρώσει πρόστιμο 700€ και του αφαιρεθεί το δίπλωμα για 60 ημέρες, ενώ για την τρίτη φορά που θα υποπέσει στην ίδια παράβαση το πρόστιμο θα φτάσει τις 2000 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος τα 2 έτη. Για τους οδηγούς που προκαλούν θανατηφόρα τροχαία η ποινή μπορεί να φτάσει τα 10-20 χρόνια και αν πρόκειται για πολύνεκρο τροχαίο, την ισόβια κάθειρξη.
Νέα όρια, τα πρόστιμα στο κινητό
Αναφορικά με τα όρια ταχύτητας, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε χθες στον ΣΚΑΪ ότι μετά την ψήφιση του νέου Κώδικα, οι δήμοι θα κληθούν να συντάξουν σχέδια στα οποία θα ορίσουν σε ποιους δρόμους θα είναι τα όρια στα 30 χλμ και σε ποιους στα 50 ή και περισσότερο. Με βάση τις πρόνοιες του νέου ΚΟΚ, τα πρόστιμα θα πηγαίνουν στο wallet του οδηγού και θα δίνεται η δυνατότητα να πληρωθούν μέσω e-banking, προκειμένου να αλλάξει το σημερινό καθεστώς που καθυστερεί ιδιαίτερα την επίδοση των προστίμων, με αποτέλεσμα πολλά από αυτά να μένουν απλήρωτα.
Εκτός λεωφορειολωρίδων τα ταξί
Με τις αλλαγές που γίνονται αυστηροποιείται ιδιαίτερα η χρήση κινητού από οδηγούς, ενώ θα γίνεται άρση τηλεφωνικού απορρήτου σε περίπτωση δυστυχήματος, προκειμένου να διαπιστωθεί αν ο υπαίτιος οδηγός χρησιμοποιούσε το τηλέφωνό του εκείνη την ώρα. Ως προς τα ταξί και παρά τις «θυελλώδεις» αντιδράσεις του προέδρου του ΣΑΤΑ, Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο κ. Κυρανάκης δεν έκανε «όπισθεν» και δεν ενέταξε στο νέο ΚΟΚ τη ρύθμιση, ώστε τα έμφορτα ταξί να κυκλοφορούν ελεύθερα στις λεωφορειολωρίδες.
Τα ταξί θα μπορούν να μπουν μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών, ενώ προβλέπονται εξαιρέσεις για βανάκια που μεταφέρουν ΑΜΕΑ. Παράλληλα, εντός του έτους θα τοποθετηθούν στο Λεκανοπέδιο εκατοντάδες κάμερες για τον έλεγχο των τροχαίων παραβάσεων, οι οποίες θα πολλαπλασιάζονται και θα «κουμπώνουν» με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Μεταφορών που θα είναι «στον αέρα» ως τον Σεπτέμβριο.
Πηγή:
protothema.gr