Ηλεκτροκίνηση: Πώς μπορεί να γίνει «παγίδα» η απαγόρευση κινεζικών ΙΧ στην Ευρώπη - antilalospress.gr
Μοίρες
+19°C

Ηλεκτροκίνηση: Πώς μπορεί να γίνει «παγίδα» η απαγόρευση κινεζικών ΙΧ στην Ευρώπη

16 Οκτωβρίου 2024 -

«Αυξάνονται διαρκώς οι ανακοινώσεις Κινέζων κατασκευαστών για νέες μονάδες παραγωγής που πρόκειται να ανοίξουν στην Ευρώπη. Το κλείσιμο των συνόρων στα κινεζικά προϊόντα είναι μια παγίδα για την ΕΕ και την ηλεκτροκίνηση. Διότι οι Κινέζοι ήδη παρακάμπτουν τα εμπόδια που υψώνουν Βρυξέλλες και ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, και επενδύουν σε μονάδες παραγωγής οχημάτων στην Ευρώπη. Σε εργοστάσια που χρηματοδοτούνται εν μέρει από τις κρατικές επιδοτήσεις σε χώρες χαμηλού κόστους».

«Ποταμός» ήταν ο Ισπανός διευθύνων σύμβουλος της Stellantis Κάρλος Ταβάρες στη συνέντευξη που δημοσίευσε την Κυριακή η οικονομική εφημερίδα «Les Echos» με αφορμή το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Αφορμή για τη συνέντευξη ήταν η μεγάλη γιορτή της αυτοκίνησης που διοργανώνεται από τις 14 έως τις 20 Οκτωβρίου στη γαλλική πρωτεύουσα, αλλά και οι εισαγωγικοί δασμοί με συντελεστή έως 45% οι οποίοι αναμένεται να επιβάλει έως τα τέλη Οκτωβρίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη.

«Τίποτα δεν αποκλείω» – Τι λέει ο Κάρλος Ταβάρες για την ηλεκτροκίνηση

Κάποιοι Κινέζοι κατασκευαστές, όπως η BYD η οποία είναι μακράν η πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο καθώς διέθεσε περί τα 3 εκατ. οχήματα το 2023, έχουν ήδη αποκαλύψει τα σχέδιά τους να ανοίξουν εργοστάσια στην Ευρώπη για να αποφύγουν την υπερ-δασμολόγηση. Ευλόγως ο ρεπόρτερ της «Les Echos» ρώτησε τον Ταβάρες αν θεωρεί ότι οι κινήσεις αυτές συνιστούν απειλή για τα εργοστάσια της Stellantis και των άλλων Ευρωπαίων κατασκευαστών.

«Δεν μπορώ να αποκλείσω τίποτα. Αν οι Κινέζοι κατακτήσουν μερίδιο 10% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου σημαίνει ότι θα πωλούν 1,5 εκατ. αυτοκίνητα. Αντιστοιχούν στον αριθμό οχημάτων που κατασκευάζουν επτά μονάδες συναρμολόγησης. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα έχουν δύο επιλογές: είτε να κλείσουν τα εργοστάσια είτε να τα παραδώσουν στους Κινέζους», απάντησε ο ισπανός μάνατζερ.

Η γαλλική εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η Volkswagen είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να βάλει λουκέτα σε «ένα ή δύο» εργοστάσιά της στη Γερμανία. «Από την πλευρά μας, δεν υπάρχει κανένας λόγος να δεχθούμε μια συρρίκνωση των πωλήσεων και υποβάθμιση των επιδόσεών μας αν οι Κινέζοι επεκταθούν στην Ευρώπη, ακόμα κι αν διατηρήσουμε το ‘νεκρό μας σημείο’ κάτω από το 50% της παραγωγής μας», υπογράμμισε ο Ταβάρες. Και όταν λέει «νεκρό σημείο» αναφέρεται στον αριθμό των αυτοκινήτων που πρέπει να πουλήσει η Stellantis για να καλύψει τα πάγια έξοδα των μονάδων παραγωγής της.

«Για να ξεπεράσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στις αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, το αφεντικό της Stellantis ανανέωσε τη διευθυντική ομάδα του ομίλου αντικαθιστώντας κυρίως την οικονομική διευθύντριά του. Ο όμιλος εξάλλου επιβεβαίωσε την αποχώρηση του ηλικίας 66 ετών σήμερα Κάρλος Ταβάρες από το τιμόνι της Stellantis τον Ιανουάριο του 2026», γράφει η γαλλική εφημερίδα. Σημειωτέον ότι ο όμιλος Stellantis απαρτίζεται από δεκατέσσερις φίρμες αυτοκινήτων: από τις γαλλικές Peugeot, Citroen και DS Automobiles, τις ιταλικές Fiat, Alpha Romeo, Lancia, Abarth και Maserati, τις αμερικανικές Jeep, Chrysler, Dodge και RAM, και τη γερμανο-βρετανική Opel/Vauxhall.

Περιθώρια κερδών και μετανάστες

Ο Ταβάρες διαβεβαιώνει ότι θα κάνει τα πάντα για να κρατήσει τον όμιλο ανταγωνιστικό, κερδοφόρο και ισχυρό έως το τέλος της θητείας του. «Η ομόφωνη υποστήριξη του διοικητικού συμβουλίου και του προέδρου Τζον Ελκάν επιτρέπει στη διευθυντική ομάδα να ξαναβρεί τη συγκέντρωσή της για να εργαστεί απερίσκεπτα μέχρι τον τερματισμό του συμβολαίου μου, στις αρχές του 2026», δήλωσε συγκεκριμένα στη «Les Echos».

Πρίν από μήνες η Stellantis αναθεώρησε δραστικά σε μονοψήφιο ποσοστό (5,5% έως 7%) το περιθώριο των λειτουργικών κερδών της την εφετινή χρονιά (πρόκειται για τον λόγο των λειτουργικών κερδών προς τις πωλήσεις), ενώ από το 2021, χρονιά που συγκροτήθηκε ο όμιλος, τα ποσοστά ήταν σαφώς υψηλότερα από 10%. «Αν το επιχειρηματικό και οικονομικό περιβάλλον καθιστά τελείως βλακώδη τον στόχο του 10%, δεν πρόκειται προσκολληθούμε σ’ αυτόν, δεν είμαστε ηλίθιοι», δήλωσε ο ρεαλιστής Ταβάρες.

Ο Ισπανός μάνατζερ αρνείται να μπει στην κουβέντα αν τα ευρωπαϊκά όρια εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα πρέπει να αυστηροποιηθούν ή να χαλαρώσουν, καθώς «η Stellantis δεν θέλει να γίνει η θρυαλλίδα των διαφωνιών μεταξύ της ΕΕ και ορισμένων μελών της, όπως η Ιταλία». Εξάλλου, «σήμερα η υποστήριξη ή η απόρριψη της ηλεκτροκίνησης δεν είναι ένα ερώτημα που αφορά το περιβάλλον, αλλά ένα πολιτικό ερώτημα», είπε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς, τέλος, από το γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι LCI αν η Γαλλία «έχει ανάγκη τους οικονομικούς μετανάστες για να λειτουργήσουν τα εργοστάσιά της», ο Ταβάρες απάντησε ότι το όλο ζήτημα στη Γαλλία, όπως και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, έχει να κάνει με τα ποσοστά των γεννήσεων. Ωστόσο ξεκαθάρισε ότι «αν η Γαλλία και η υπόλοιπη Ευρώπη θέλουν να συνεχίσουν να πλουτίζουν και να διατηρούν το επίπεδο ζωής των πολιτών τους, τότε έχουν ανάγκη τους οικονομικούς μετανάστες».

Πηγή in.gr