Η μεγαλύτερη μηνιαία πτώση δαπανών στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας
Η αύξηση των πωλήσεων στα καταστήματα στη Μεγάλη Βρετανία επιβραδύνθηκε τον Σεπτέμβριο, καθώς η αύξηση των αγορών τεχνολογίας μετριάστηκε από τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση των δαπανών στα σούπερ μάρκετ φέτος.
Το τελευταίο επίσημο στιγμιότυπο της καταναλωτικής δραστηριότητας πριν από τον προϋπολογισμό έδειξε μια μέτρια αύξηση 0,3% στις δαπάνες στα καταστήματα και στο διαδίκτυο – χαμηλότερη από την αύξηση 1% του Αυγούστου, αλλά καλύτερη από ό,τι περίμεναν οι χρηματοπιστωτικές αγορές.
Παρά τις προειδοποιήσεις από την υπουργό Οικονομικών, Ρέιτσελ Ριβς, ότι έρχονται αυξήσεις φόρων στον προϋπολογισμό στις 30 Οκτωβρίου, τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ONS) έδωσαν μια εικόνα πτώσης του πληθωρισμού και αύξησης του πραγματικού εισοδήματος, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει μειωθεί απότομα λόγω των φόβων για σκληρό προϋπολογισμό
Οι πωλήσεις στο τρίτο τρίμηνο του 2024 – ένας καλύτερος οδηγός για την υποκείμενη τάση σε σχέση με τα στοιχεία ενός μήνα – αυξήθηκε κατά 1,9%, έναντι πτώσης 0,2% το δεύτερο τρίμηνο.
Εν μέσω αναφορών ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει μειωθεί απότομα λόγω των φόβων για σκληρό προϋπολογισμό, η συναίνεση μεταξύ των οικονομολόγων ήταν ότι ο όγκος των λιανικών πωλήσεων θα μειωθεί κατά 0,3% τον Σεπτέμβριο.
Οι λιανικές πωλήσεις δεν περιλαμβάνουν κάποιες από τις καταναλωτικές δαπάνες μεγάλου κόστους – συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών στο εξωτερικό και των πωλήσεων αυτοκινήτων – αλλά το καλύτερο από το αναμενόμενο αποτέλεσμα του Σεπτεμβρίου θα είναι μια ώθηση για τη Ριβς καθώς βάζει τις τελευταίες πινελιές στα φορολογικά και σχέδια δαπανών της.
Η ONS ανέφερε ότι οι όγκοι πωλήσεων σε όλα τα καταστήματα μη τροφίμων – στα οποία περιλαμβάνονται τα είδη ένδυσης, οικιακής χρήσης και πολυκαταστήματα – αυξήθηκαν κατά 2,5% τον Σεπτέμβριο.
Αυτό υποστηρίχθηκε από την ανάπτυξη 5,5% σε μηνιαία βάση από «άλλα» καταστήματα εκτός τροφίμων, που οδήγησε σε έναν ισχυρό μήνα για τους λιανοπωλητές υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων, οι οποίοι ενισχύθηκαν από την κυκλοφορία προϊόντων όπως το νέο iPhone 16 της Apple.
Βρετανία: Ώθηση στις πωλήσεις από τα… σχολεία
Οι αναλυτές πρότειναν ότι αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι οι γονείς προμηθεύονταν αποθέματα για τους μαθητές καθώς ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά. Ο Oliver Vernon-Harcourt, επικεφαλής λιανικής της Deloitte, δήλωσε: «Μια ώθηση από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς οδήγησε τις λιανικές πωλήσεις σε αύξηση για τρίτο συνεχόμενο μήνα, με τις πωλήσεις υπολογιστών και πρόσθετων ειδών ένδυσης και υποδημάτων να ενισχύουν την ανάπτυξη. Ενώ πολλοί καταναλωτές συνεχίζουν να διστάζουν να αγοράζουν αντικείμενα με μεγάλο κόστος, η πώληση μικρότερων μη βασικών ειδών πολυτέλειας έχει ενισχύσει τις πωλήσεις».
Ωστόσο, αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά 2,4%, τη μεγαλύτερη πτώση από μήνα σε μήνα για τα καταστήματα τροφίμων φέτος.
«Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν τον Σεπτέμβριο καθώς τα καταστήματα τεχνολογίας ανέφεραν αξιοσημείωτη άνοδο στις πωλήσεις», δήλωσε η Hannah Finselbach, ανώτερη στατιστικολόγος στο ONS. «Αυτά αντισταθμίστηκαν μόνο εν μέρει από έναν φτωχό μήνα για τα σούπερ μάρκετ, όπου οι λιανοπωλητές είπαν ότι ο κακός καιρός και τα νοικοκυριά που συνέχιζαν να περιορίζουν τα είδη διατροφής πολυτελείας έπληξαν τις πωλήσεις».
Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 3,9% καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους έως το τέλος Σεπτεμβρίου, τη μεγαλύτερη ετήσια άνοδο από τον Φεβρουάριο του 2022.
Πηγή: ΟΤ
Πηγή in.gr