Αναμένεται η παραλαβή νέων σύγχρονων ραντάρ τα οποία θα ελέγχουν τους οδηγούς 24ώρες το 24ωρο ακόμα και χωρίς την παρουσία αστυνομικών, αφού τα ραντάρ θα τοποθετούνται σε σταθερή βάση και θα καταγράφουν τις ταχύτητες στέλνοντας online τα στοιχεία στους σέρβερ του τμήματος.
Αυτόματοι κόφτες σε όλο τον κόσμο
Παράλληλα τα αυτοκίνητα, θα εφοδιάζονται με ειδικά συστήματα που όταν θα αντιληφθούν ότι ο οδηγός οδηγεί επικίνδυνα και πάνω από τα όρια ταχύτητας θα μειώνουν την ισχύ του κινητήρα.
Είναι μία απόφαση που έχει παρθεί τόσο στην Ε.Ε. όσο και στις ΗΠΑ και μένει μετά από τις διαβουλεύσεις με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, να βρεθεί τρόπος εφαρμογής.
Πιο δυναμικά στις ΗΠΑ, με το ισχυρό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (IIHS) και τον συνασπισμό Road to Zero Coalition να τάσσονται υπέρ της υποχρεωτικής τεχνολογίας περιορισμού της ταχύτητας στα νέα οχήματα, προκειμένου να καταπολεμηθεί η ανησυχητική αύξηση των περιστατικών επιθετικής οδήγησης.
Αυτή η έκκληση για δράση απορρέει από το τραγικό ατύχημα, όπου ένα Dodge Challenger που έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα προκάλεσε σύγκρουση με αποτέλεσμα εννέα θανάτους.
Με την υπερβολική ταχύτητα να ευθύνεται για περισσότερους από 12.000 θανάτους το χρόνο στις ΗΠΑ, το IIHS τονίζει ότι τα ατυχήματα που σχετίζονται με την ταχύτητα ευθύνονται για ένα σημαντικό μέρος των θανάτων και θεωρεί τις τεχνολογίες εντός του οχήματος ως μια κρίσιμη λύση.
Προτείνουν την εφαρμογή τεχνολογίας έξυπνης υποβοήθησης ταχύτητας (ISA) και περιοριστών ταχύτητας, επισημαίνοντας την επερχόμενη εντολή της Ευρώπης για ISA στα νέα οχήματα από το 2024.
Η ISA χρησιμοποιεί GPS και κάμερες για να ανιχνεύει τα όρια ταχύτητας, προειδοποιεί τους οδηγούς εάν υπερβούν το όριο και, σε ορισμένες περιπτώσεις, μειώνει την ισχύ του κινητήρα ή εμποδίζει το όχημα να υπερβεί τις προκαθορισμένες ταχύτητες.
Αν και υποστηρίζει αρχικά συστήματα που βασίζονται σε προειδοποιήσεις, το IIHS παροτρύνει την Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) να θεσπίσει πρότυπα επιδόσεων για την εν λόγω τεχνολογία.
Στόχος είναι να περιοριστούν οι επιθετικές οδηγικές συμπεριφορές, να μειωθούν οι θάνατοι και να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια με τη χρήση τεχνολογίας που προειδοποιεί και βοηθά τους οδηγούς να τηρούν τα όρια ταχύτητας.
Πηγή: newsauto.gr