Οι καθυστερήσεις στην απόδοση της ενίσχυσης που μαρτυρούν αδυναμία του μηχανισμού να καλύψει τα προβλεπόμενα, “καλούν” για άλλη πηγή χρηματοδότησης…
Το μεταφορικό ισοδύναμο για την Κρήτη φέρνει ξανά στη Βουλή, η βουλευτής Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένη Βατσινά. Με ερώτησή της προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημειώνει ότι η διαδικασία απόδοσης του Μεταφορικού Ισοδύναμου έχει ήδη καθυστερήσει ένα έτος, επισημαίνοντας τις καθυστερήσεις αυτές στην καταβολή των ενισχύσεων (π.χ. για το β’ εξάμηνο του 2022 στην Κρήτη εκκρεμούν πληρωμές άνω των 4 εκατ. ευρώ).
Μετά την δημοσίευση της σχετικής ΚΥΑ το περασμένο Σάββατο για την έναρξη καταβολής του Μεταφορικού Ισοδύναμου, η βουλευτής αναφέρει χαρακτηριστικά ότι “από το 2020 έως το 2022, 18.200 επιχειρήσεις της Κρήτης υπέβαλαν αιτήσεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, με συνολική αιτούμενη χρηματοδότηση που υπερβαίνει τα 74 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό, όμως, ικανοποίησης/πληρωμής αιτήσεων παραμένει στο 51,6%, αποδεικνύοντας το χρηματοδοτικό έλλειμμα του υφιστάμενου μηχανισμού”.
Εντούτοις, τονίζει η κ. Βατσινά, “το Μεταφορικό Ισοδύναμο παραμένει εκτός του ευρωπαϊκού πλαισίου στήριξης της νησιωτικότητας, αν και απολύτως ευθυγραμμισμένο με την ευρωπαϊκή πολιτική συνοχής, το άρθρο 174 ΣΛΕΕ, αλλά και τις αρχές της Πράσινης και Ψηφιακής Μετάβασης”.
Η Ηρακλειώτισσα βουλευτής καλεί τον υπουργό να απαντήσει αν υπάρχει μέριμνα για ένταξη προς χρηματοδότηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου σε ευρωπαϊκά προγράμματα όπως λχ. στο Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021-2027, στο Ταμείο Συνοχής και Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), ή στα Τομεακά Προγράμματα του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης (RRF), ώστε να αυξηθεί το χορηγούμενο ποσό προς τους πολίτες και ζητάει ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της όποιας παρέμβασης στον τομέα αυτό.