Διαρκές πρέσινγκ σε οφειλέτες – Κατασχέσεις λογαριασμών για χρέη στην εφορία
Υπό την απειλή κατασχέσεων καταθέσεων, ποσών εις χείρας τρίτων, ενοικίων, μισθών, συντάξεων και πλειστηριασμών ακινήτων απειλούνται πάνω από 2,2 εκατ. οφειλέτες ενώ σχεδόν 1,5 εκατ. πολίτες έχουν ήδη βρεθεί έναντι των αναγκαστικών μέτρων είσπραξης της εφορίας. Τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο αυξήθηκαν το 2024 κατά 7,356 δισ. ευρώ αλλά οι οφειλέτες τον περασμένο Δεκέμβριο ήταν λιγότεροι κατά περίπου 100.000 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Τα χρέη
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ, οι φορολογικές και λοιπές υποχρεώσεις που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μέσα στο περασμένο έτος ανήλθαν σε 7,356 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 811 εκατ. ευρώ προστέθηκαν μόνο τον Δεκέμβριο.
Από το σύνολο των 108,059 δισ. ευρώ, τα 26,335 δισ. ευρώ έχουν χαρακτηριστεί ανεπίδεκτα είσπραξης, περιορίζοντας τα χρέη στα οποία επιχειρεί με κάθε τρόπο να αυξήσει τις εισπράξεις η ΑΑΔΕ στα 81,724 δισ. ευρώ.
Ανοιχτούς λογαριασμούς με την εφορία είχαν στο τέλος του περασμένου έτους 3.771.707 φορολογούμενοι, πλήθος μειωμένο κατά περίπου 140.000 σε σχέση με ένα μήνα νωρίτερα.
Οι οφειλέτες υπό αναγκαστικά μέτρα είσπραξης έφτασαν τους 1.1565.751, με αύξηση κατά 7.052 ΑΦΜ σε σχέση με ένα μήνα νωρίτερα.
Το σχέδιο
Την ίδια στιγμή, νέα alerts για την ενημέρωση των φορολογούμενων κάθε φορά που θα πλησιάζει η ώρα της πληρωμής κάποιου φόρου ή λήγει η προθεσμία υποβολής κάποιας δήλωσης δημιουργεί η ΑΑΔΕ.
Το σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης των πολιτών εμπλουτίζεται με τα «αναδυόμενα» ηλεκτρονικά μηνύματα συμμόρφωσης – popups.
Κατά το σερφάρισμα στο διαδίκτυο οι φορολογούμενοι θα βλέπουν στην οθόνη του υπολογιστή, του τάμπλετ ή του smartphone τους ένα μήνυμα υπενθύμισης από την ΑΑΔΕ για την τακτοποίηση φορολογικών υποχρεώσεων όπως η πληρωμή της δόσης του ΕΝΦΙΑ, του φόρου εισοδήματος ή του ΦΠΑ, η υποβολή φορολογικής δήλωσης ή δήλωσης ΦΠΑ, η καταβολή δόσης ρύθμισης.
Εκτός από τα ηλεκτρονικά μηνύματα ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ για τη συμμόρφωση και ενημέρωση των φορολογούμενων περιλαμβάνει φέτος 66.803 τηλεφωνικές επικοινωνίες και 892.385 μοναδικές επικοινωνίες με οφειλέτες που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Παράλληλα το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών προβλέπει:
– Επέκταση του υφιστάμενου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) ώστε να ενταχθεί σε αυτό το σύνολο των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (Κεντρικές και Περιφερειακές).
– Δυνατότητα αυτοματοποιημένων μεταβολών στοιχείων επιχειρήσεων φυσικών και νομικών προσώπων (έδρα, ΚΑΔ, υποκαταστήματα κ.α) και μεταβολή εργασιών νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που δεν δύναται να ολοκληρωθεί μέσω της Ψηφιακής Πύλης myAADE (καταστατικές αλλαγές όπως εκπροσώπηση, μέλη, κ.α.).
– Ανάπτυξη διαδικτυακής Υπηρεσίας (Web Service) με πιστωτικά Ιδρύματα για περιορισμό υπερεισπράξεων.
Πηγή: ΟΤ
Πηγή in.gr