Χάρης Μαμουλάκης: Δεν είμαστε αντίθετοι σε αναπτυξιακά σχέδια που εμπλέκουν τον ιδιωτικό τομέα, αρκεί οι αποφάσεις να λαμβάνονται προς όφελος του δημοσίου και των πολιτών
Ασκώντας κριτική και καταθέτοντας σειρά ερωτημάτων για την παραχώρηση τμήματος του λιμένος «Φίλιππος Β’» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, πραγματοποιήθηκε στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής η τοποθέτηση του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαμουλάκη, για την κύρωση της Σύμβαση Υπο-παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης σταθμού πολλαπλών χρήσεων.
Πρόκειται για το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με κύρια δραστηριότητα τη διακίνηση γενικού φορτίου και ξηρού φορτίου χύδην, ενός λιμανιού που συνδέεται μέσω ενός κόμβου σε απόσταση 800 μέτρων απευθείας με την Εγνατία Οδό και που έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει στις λιμενικές του εγκαταστάσεις εμπορευματοκιβώτια.
Ο Χάρης Μαμουλάκης έκανε αναφορά στην ιστορική σειρά των αποφάσεων που οδηγούν σήμερα στη συζήτηση της κύρωσης, δίνοντας έμφαση στις παρεμβάσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και στην πλήρη άρση των κεφαλαιακών ελέγχων που είχαν επιβληθεί στη χώρα. Μία επιτυχία που, όπως τόνισε, πρέπει να αποδοθεί στο τρόπο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στον ίδιο τον ελληνικό λαό που συνεισέφερε για να οδηγηθούμε στην έξοδο από τα μνημόνια, που οι προηγούμενες Κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ οδήγησαν τη χώρα.
Αναφέρθηκε επίσης στις ιδιαίτερες συνθήκες που μεσολάβησαν από εκείνη την περίοδο, την πανδημία του Covid 19, την εισροή κεφαλαίων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας, του πολέμου στην Ουκρανία, κ.α., καταλήγοντας ότι «Η απόφαση το 2020 υπο-παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ του λιμένος «Φίλιππος-Β’» θα πρέπει κάπως να τεκμηριώνεται για το πως εν τέλει οδηγεί και λειτουργεί επ’ ωφελεία του δημοσίου αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Καβάλας.».
Ο Χάρης Μαμουλάκης σχολίασε το γεγονός ότι πέντε επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον, τέσσερα προεπιλέχθηκαν για τη Β’ φάση, αλλά μόλις ένα υπέβαλε προσφορά, ενώ επεσήμανε την έλλειψη στοιχείων που θα μπορούσαν να τεκμηριώσουν την ψήφο. «Ποιες εναλλακτικές μεθόδους ανάπτυξης του λιμένα διέθετε το δημόσιο και γιατί προκρίθηκε η διαγωνιστική διαδικασία; Ποιο θα ήταν το αρχικό κόστος επένδυσης από πλευράς δημοσίου, ΟΛΚ κλπ, αν δε προχωρούσε στην υπο-παραχώρηση; Ποιες οι αναμενόμενες χρηματοροές για δημόσιο και ΟΛΚ; Πόσα χρήματα έχουν ήδη επενδυθεί στο λιμένα Φίλιππος Β’; Γιατί καταλήξαμε σε μία δεσμευτική προσφορά για τη διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ; Προηγήθηκε κάποιου είδους διαβούλευση με φορείς της τοπικής κοινωνίας; Τίθεται ζήτημα άγονης διαγωνιστικής διαδικασίας; Ποιο είναι το ποσό με το οποίο αποτίμησε ο ανεξάρτητος αποτιμητής τον υπο-παραχώρηση ΟΛΚ-Φίλιππό Β’; Και αναφέρομαι σε αυτό, γιατί το ΤΑΙΠΕΔ σε αυτό το ζήτημα κρίνεται τουλάχιστον αδιαφανές ως προς τη λειτουργία του. Από το 2019 έχουμε ζητήσει να κατατεθούν στο Κοινοβούλιο οι εκτιμήσεις των ορκωτών εκτιμητών, μεταξύ άλλων, για το ακίνητο στις Γούρνες, όπου υπήρξε πολύ χαμηλή εκτίμηση από το ΤΑΙΠΕΔ. Ποτέ δεν ήρθε στη Βουλή αυτή η εκτίμηση. Τι συμβαίνει; Κράτος εν κράτει; Δεν είναι υποχρεωμένο το ΤΑΙΠΕΔ να καταθέτει τα έγγραφα που ζητάμε; Εδώ λοιπόν, που είναι η αξία; Γιατί ενώ ο νόμος του 2019 προέβλεπε ως προς την επιβολή στον υπο-παραχωρησιούχο αντισταθμιστικού τέλος υπέρ του Οργανισμού Λιμένος έως και 5% επί των ετήσιων ακαθαρίστων εσόδων εν τέλει προκρίνατε το ποσοστό του 2%;».
Καταλήγοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε ότι η ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ σαφέστατα τάσσεται υπέρ της ανάπτυξης και δεν αντιτίθεται σε αναπτυξιακά σχέδια που εμπλέκουν και τον ιδιωτικό τομέα, λέγοντας «Για εμάς είναι κρίσιμο να είναι όλα στο φως, με διαφάνεια, τεκμηρίωση, στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται προς όφελος του δημοσίου και των πολιτών και βεβαίως λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνίες που θα επηρεαστούν άμεσα από αυτές.».