«Black Friday» στον Δήμο Φαιστού: Συγκρατημένοι οι καταναλωτές – Μετρημένες οι εκπτώσεις, αυξημένος ο ανταγωνισμός με τα ηλεκτρονικά καταστήματα
της Εύας Νιργιανάκη…
Η περίοδος της Black Friday βρίσκει τις επιχειρήσεις του Δήμου Φαιστού σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού και μειωμένης καταναλωτικής διάθεσης, όπως περιγράφει ο κ. Διακουμάκης Μανώλης, Πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών, Εμπόρων και Βιοτεχνών Δήμου Φαιστού.
Ποια είναι τα ποσοστά εκπτώσεων που βλέπουμε φέτος στην Black Friday στα καταστήματα του Δήμου Φαιστού και κατά πόσο θεωρείτε ότι οι εκπτώσεις, τόσο την ημέρα αυτή όσο και τις προηγούμενες, είναι πραγματικές ή πλασματικές;
Τα ποσοστά εκπτώσεων φτάνουν μέχρι και το 70% σε κάποιες περιπτώσεις, με αρκετά καταστήματα να επικεντρώνονται κυρίως σε εκπτώσεις σε στοκ και λιγότερο σε νέα συλλογή. Παρότι πολλές προσφορές είναι πραγματικές, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος παραπλάνησης, καθώς ορισμένες επιχειρήσεις , χρησιμοποιούν τεχνικές μάρκετινγκ που δημιουργούν ψευδαίσθηση μεγαλύτερης έκπτωσης από την πραγματική.
Παράλληλα, ο κ. Διακουμάκης επισημαίνει ότι κάποιες επιχειρήσεις επεκτείνουν τις προσφορές σε «Black Week», χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι όλες οι εκπτώσεις είναι πλασματικές. Ωστόσο, οι τοπικές μικρές επιχειρήσεις, λόγω κόστους, αδυνατούν να ακολουθήσουν τις μεγάλες αλυσίδες σε εντυπωσιακά ποσοστά.
Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι καταναλωτές της περιοχής είναι πιο συγκρατημένοι φέτος λόγω των οικονομικών συνθηκών; Αν ναι, πώς εκτιμάτε ότι αυτό θα επηρεάσει τον τζίρο των τοπικών επιχειρήσεων;
Η εικόνα που διαμορφώνεται είναι πράγματι αυτή της συγκρατημένης ζήτησης. Οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο προσεκτικοί, επιλέγοντας μόνο αγορές που είχαν ήδη αναβάλει και όχι ευκαιριακές. Αυτό σημαίνει πως ο τζίρος ενδέχεται να μην παρουσιάσει την πολυπόθητη αύξηση, αλλά η Black Friday ίσως δώσει μια μικρή «ανάσα» ρευστότητας στις επιχειρήσεις. Για όσες επιχειρήσεις καταφέρουν να προσελκύσουν στοχευμένους καταναλωτές, το όφελος μπορεί να είναι αξιοσημείωτο, αλλά όχι αρκετό για να αλλάξει συνολικά την εικόνα της αγοράς.
Σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μικρές επιχειρήσεις της Φαιστού απέναντι στον ανταγωνισμό των ηλεκτρονικών καταστημάτων, κατά την Black Friday, ο πρόεδρος περιγράφει τον ισχυρό ανταγωνισμό από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και τις μεγάλες αλυσίδες ως μία από τις πιο έντονες προκλήσεις της εποχής. Με περιορισμένους οικονομικούς πόρους και έλλειψη τεχνογνωσίας, πολλές μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να αναπτύξουν e-shop ή να υποστηρίξουν ένα ισχυρό ψηφιακό κανάλι πώλησης.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές όταν αναζητούν προσφορές και ποια είδη παρατηρείτε ότι παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση κατά την Black Friday, όπου οι εκπτώσεις παρουσιάζονται υψηλότερες από άλλες εκπτωτικές περιόδους του έτους;
Οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να συγκρίνουν τιμές, να ελέγχουν όρους επιστροφής και να αποφεύγουν τις παρορμητικές αγορές που ενισχύονται από την «ψυχολογική πίεση» της ημέρας. Όσον αφορά τη ζήτηση, τα προϊόντα τεχνολογίας και οι ηλεκτρικές συσκευές βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών. Στα μικρά τοπικά καταστήματα, όμως, παρατηρείται ενδιαφέρον για είδη καθημερινής χρήσης και εποχιακά προϊόντα, όπου ο καταναλωτής στρέφεται για πιο στοχευμένες αγορές.
Η Black Friday στον Δήμο Φαιστού δεν θυμίζει το «μεγάλο καταναλωτικό γεγονός» των μεγάλων αστικών κέντρων. Οι τοπικές επιχειρήσεις δίνουν τη μάχη τους σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον και με έντονο τον ψηφιακό ανταγωνισμό. Παρά την περιορισμένη αγοραστική διάθεση, η περίοδος προσφορών μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο στήριγμα για την τοπική αγορά, αρκεί οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να κινηθούν με σύνεση και διαφάνεια.



