Απούλητο το 70% των τυροκομικών προϊόντων – Σύσκεψη στην Περιφέρεια για τη διασύνδεση με τα ξενοδοχεία - antilalospress.gr
Μοίρες
+19°C

Απούλητο το 70% των τυροκομικών προϊόντων – Σύσκεψη στην Περιφέρεια για τη διασύνδεση με τα ξενοδοχεία

12 Ιουλίου 2024 - /

Άμεση ήταν η ανταπόκριση του αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας στο αίτημα κτηνοτρόφων, τυροκόμων και κτηνοτροφικών συλλόγων για το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με τη διάθεση των τυροκομικών προϊόντων τους. Αυτή τη στιγμή υπολογίζεται πως περίπου το 70% της παραγωγής τους παραμένει απούλητο με αρκετούς παραγωγούς τυροκομικών προϊόντων να μιλάνε για πρόβλημα επιβίωσης.

Αυτό που ζητούν οι κτηνοτρόφοι αλλά και οι τυροκόμοι είναι η παραγωγή τους να καταλήξει στα ξενοδοχεία του νησιού όπως τόνισαν κατά τη σύσκεψη στην περιφέρεια Κρήτης.

Η σύσκεψη έγινε υπό την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας Σταύρου Τζεδάκη και με τη συμμετοχή θεσμικών εκπροσώπων κτηνοτρόφων, τυροκόμων καθώς και ξενοδόχων και επιστημόνων του πρωτογενή τομέα, προκειμένου να τεθούν οι βάσεις σε μια συνεργασία μεταξύ πρωτογενή και τριτογενή τομέα ώστε να απορροφηθεί κατά το δυνατόν μεγαλύτερη ποσότητα τοπικών τυροκομικών προϊόντων στα ξενοδοχεία και να ενισχυθεί με τον τρόπο αυτό η κτηνοτροφία, οι τυροκόμοι του νησιού μας και γενικότερα όλη η τοπική οικονομία.

Η διασύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα, αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες της Περιφέρειας Κρήτης για τα επόμενα χρόνια, καθώς και οι δύο κλάδοι αποτελούν βασικούς οικονομικούς και κοινωνικούς πυλώνες της κοινωνίας του Νησιού μας.

Όπως τονίστηκε στην σύσκεψη εργασίας, η διαφημιστική προβολή για την προώθηση της Κρήτης εστιάζει στην παράδοση, την κουλτούρα και την γαστρονομία του νησιού, στοιχεία τα οποία στην πλειοψηφία τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την πρωτογενή παραγωγή.

Παράλληλα, οι επισκέπτες της Κρήτης κατά την επιλογή του προορισμού των διακοπών τους, δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση στη γαστρονομία, το κρασί και την κρητική διατροφή, όπως αποτυπώνεται σε έρευνες και σχολιασμούς που κάνουν. Έτσι, οι εμπειρίες ζωής μαζί με την ασφάλεια του προορισμού, θα αποτελούν τα επόμενα χρόνια βασικό γνώμονα επιλογής προορισμού και είναι παράμετροι που έχουν αναδείξει ήδη το νησί ως κορυφαίο προορισμό.

Στο πλαίσιο αυτό έγινε η πρώτη συνάντηση αυτή προκειμένου να ξεκινήσει μια δημιουργική πρωτοβουλία για την ένταξη των κρητικών τυριών στα ξενοδοχεία.

Το μεγάλο αγκάθι βέβαια όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της συνάντησης που έγινε τη Δευτέρα είναι το κόστος καθώς όλοι αναγνωρίζουν πως το κόστος των κρητικών παραδοσιακών προϊόντων είναι υψηλό σε σχέση με τα τυροκομικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ξενοδοχεία.

Οι κτηνοτρόφοι δεν απέκλεισαν να υπάρξουν μειώσεις αρκεί όμως να γνωρίζουν πως αυτό δεν θα γίνει μόνο για φέτος και αυτό θα είναι το μεγάλο επιχείρημα της προσπάθειας που θα ξεκινήσει η Περιφέρεια Κρήτης ώστε στα ξενοδοχεία του νησιού οι τουρίστες να γεύονται πραγματικά κρητικά τυροκομικά προϊόντα.

«Ο στόχος είναι να ενώσουμε δυνάμεις για την ανάπτυξη που πρέπει να είναι για όλους κι η διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με τον τουρισμό να γίνει πράξη. Εμείς σαν Περιφέρεια Κρήτης έχουμε κάνει δράσεις με την πιστοποίηση των προϊόντων μας στα ξενοδοχεία, με τον μπουφέ των ξενοδοχείων. Έχουμε κάνει δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα, με την εκπαίδευση των σεφ και όλων εκείνων που ασχολούνται με την κουζίνα, γιατί είναι οι άνθρωποι κλειδιά που μπορούν να παρουσιάσουν τα προϊόντα μας και την διατροφή στους επισκέπτες μας. Είναι λοιπόν σημαντικό να καταλάβουν όλοι ότι τα κρητικά προϊόντα που έχουν μια μεγάλη και πλούσια διατροφική αξία θα αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν της Κρήτης όταν είναι μέσα στα ξενοδοχεία μας», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας.