ΑΑΔΕ: Βροχή καταγγελιών για φοροδιαφυγή και πλαστές αποδείξεις – Τι δείχνουν τα στοιχεία
Πάνω από 200 καταγγελίες την ημέρα έγιναν το 2024 για φοροδιαφυγή, τελωνειακές παραβάσεις, «μαύρο χρήμα» στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.
Τα επίσημα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η φορολογική διοίκηση δείχνουν ότι στην πλατφόρμα υποβλήθηκαν 75.000 επώνυμες και ανώνυμες καταγγελίες. Στην ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ υποβλήθηκαν 31.309 καταγγελίες για φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις και υποθέσεις διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση, ενώ μέσω της εφαρμογής appodixi στο κινητό τηλέφωνο, 43.635 πολίτες απέστειλαν στην ΑΑΔΕ για έλεγχο στοιχεία για ύποπτες αποδείξεις.
Συγκεκριμένα:
- 27.514 καταγγελίες για φορολογικές παραβάσεις
- 345 καταγγελίες για τελωνειακές παραβάσεις και λαθρεμπόριο
- 3.450 για διαφθορά υπαλλήλων
- 43.635 για πλαστές αποδείξεις
Πώς αξιολογούνται οι καταγγελίες
Τα γραφεία υποδοχής των καταγγελιών στα Ελεγκτικά Κέντρα της ΑΑΔΕ αξιολογούν τις καταγγελίες που λαμβάνουν από την ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία συγκεντρώνονται. Ειδικότερα, προχωρούν:
- Διερεύνηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών και αναζήτηση τυχόν πρόσθετων στοιχείων στο διαδίκτυο (internet) και στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ.
- Καταχώρηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών στο Ο.Π.Σ. Αξιοποίησης Καταγγελιών/Πληροφοριών της ΑΑΔΕ.
- Διαβίβαση καταγγελιών/πληροφοριών, που δε σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ, στους αρμόδιους Φορείς.
- Διαβίβαση των αξιολογημένων, ως σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών, από τη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ., ΚΕ.ΦΟ.Μ.ΕΠ., ΕΛ.ΚΕ., Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) της ΑΑΔΕ, καθώς και σε άλλες υπηρεσίες εντός ή/και εκτός ΑΑΔΕ, σύμφωνα με το περιεχόμενό τους.
Η αξιολόγηση των καταγγελιών συνίσταται στο χαρακτηρισμό της πληροφορίας από πλευράς ενδιαφέροντος και αμεσότητας δράσης που απαιτεί, και συγκεκριμένα:
- Χωρίς ενδιαφέρον: Λαμβάνει αριθμό ενδιαφέροντος μηδέν και τίθεται, με απόφαση της Επιτροπής, στο αρχείο.
- Απλή, μικρού ενδιαφέροντος (βαθμός ενδιαφέροντος 1): Τίθεται σε προσωρινό αρχείο, μέχρι να διερευνηθούν οι σημαντικότερες πληροφορίες.
- Ενδιαφέρουσα, σημαντική (βαθμός ενδιαφέροντος 2): Εντάσσεται για περαιτέρω διερεύνηση στον προγραμματισμό δράσης της αρμόδιας Επιχειρησιακής Διεύθυνσης.
- Πολύ ενδιαφέρουσα, εξόχως σημαντική (βαθμός ενδιαφέροντος 3): Διαβιβάζεται για άμεση διερεύνηση, με έκδοση εντολής ελέγχου.
- Ειδικού χειρισμού (βαθμός ενδιαφέροντος 4): Διαβιβάζεται άμεσα για κατά προτεραιότητα διερεύνηση, με έκδοση εντολής ελέγχου.
Οι καταγγελίες φορολογικού περιεχομένου, για τις οποίες δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία ενέργεια σε ελεγκτικό επίπεδο εντός έξι ετών από την υποβολή τους, μεταφέρονται σε διακριτό ηλεκτρονικό αρχείο, το οποίο τηρείται για λόγους ιστορικότητας ή για τυχόν αξιοποίησή τους κατόπιν συσχετισμού του περιεχομένου τους με νέες καταγγελίες ή πληροφορίες. Εφόσον, εντός δέκα ετών από την υποβολή της καταγγελίας ή της πληροφορίας, δεν έχει αξιοποιηθεί καθ’ οποιονδήποτε τρόπο, διαγράφεται οριστικά από το Ο.Π.Σ. Διαχείρισης.
Πηγή: imerisia.gr