Τρέχουν οι μελέτες για τις παρακάμψεις Μοιρών και Τυμπακίου
Στόχος να ολοκληρωθούν τέλος του έτους…
Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι μελέτες για τις παρακάμψεις των δύο πόλεων στο Δήμο Φαιστού, τις Μοίρες και το Τυμπάκι που όπως είναι γνωστό χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια Κρήτης.
Πρόκειται ουσιαστικά για την επικαιροποίηση της μελέτης για την παράκαμψη των Μοιρών και την εκπόνηση της μελέτης για την παράκαμψη του Τυμπακίου καθώς υπήρχε μία αρχική προμελέτη.
Η εκπόνηση των μελετών χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κρήτης με ένα ποσό της τάξης των 2 εκατομμυρίων ευρώ και η ένταξη τους έγινε με απόφαση του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη.
Στόχος της Περιφέρειας Κρήτης και αυτό έχει ζητήσει από τους μελετητές είναι οι δύο πλήρεις μελέτες να παραδοθούν αν όχι στο τέλος του καλοκαιριού τότε σίγουρα μέσα στο 2025 ώστε να υπάρχει χρόνος για να εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια που θα απαιτηθούν για την κατασκευή των δύο σημαντικών οδικών έργων.
Ο προϋπολογισμός των δύο έργων αναμένεται να φτάσει τα 40 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που σίγουρα είναι απαγορευτικό για την ένταξη και των δύο έργων στο Περιφερειακό Πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ. Με το δεδομένο όμως πως το υπουργείο Υποδομών έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα συγκεκριμένα έργα δεν αποκλείεται να υπάρξει είτε χρηματοδότηση από το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου και για τα δύο έργα ή κατόπιν συνεννόησης με την περιφέρεια να υπάρξει ένταξη του ενός έργου στο ΠΕΠ Κρήτης και του άλλου στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου.
Ήδη οι πληροφορίες του Αντίλαλου αναφέρουν πως ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης έχει ζητήσει αφενός την επίσπευση ολοκλήρωσης των μελετών αφετέρου έχει ενημερώσει το υπουργείο Υποδομών με στόχο να βρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια για την υλοποίηση των δύο σημαντικών οδικών έργων που αναμφισβήτητα έχει ανάγκη η περιοχή και θα βοηθήσουν σημαντικά στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των δύο πόλεων.
Η παράκαμψη των Μοιρών είναι ένα οδικό έργο με συνολικό μήκος 5534 μέτρα. Πρόκειται για ένα έργο που ξεκινά πριν από τα Καπαριανά και φτάνει περίπου ένα χιλιόμετρο μετά τις Μοίρες. Σύμφωνα με τη μελέτη ο δρόμος, που θα περάσει νότια της πόλης των Μοιρών, νοτιότερα από το δρόμο που σήμερα είναι μονόδρομος για την κίνηση των οχημάτων από το Τυμπάκι προς το Ηράκλειο, θα έχει διατομή 12 μέτρα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο δρόμο με παράπλευρο δίκτυο όπου απαιτείται και τρεις κόμβους.
Έναν στα Καπαριανά ένας στις Μοίρες και ένας στην έξοδο των Μοιρών στη σύνδεση με το δρόμο Μοίρες Τυμπάκι. Για το έργο υπάρχει οριστική μελέτη που σίγουρα χρειάζεται μια επικαιροποίηση καθώς πρόκειται για μία μελέτη που έχει εκπονηθεί πριν από 13 χρόνια όμως αυτό δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για το έργο.
Επίσης θα πρέπει να γίνει και η επικαιροποίηση των κτηματογραφικών πινάκων κάτι που απαιτείται για την συντέλεση των απαλλοτριώσεων. Αν στον άξονα του δρόμου έχουν δημιουργηθεί ακίνητα τότε όπως εύλογα καταλαβαίνει κάποιος, η συντέλεση των απαλλοτριώσεων θα γίνει με μεγαλύτερη δυσκολία.
Με την υλοποίηση των συγκεκριμένων οδικών έργων όχι μόνο θα αποσυμφορηθούν από την κυκλοφορία των οχημάτων οι δύο πόλεις αλλά και θα διευκολυνθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό και οι μεταφορές αγροτικών προϊόντων καθώς οι νταλίκες δεν θα είναι αναγκασμένες να περνάνε μέσα από το Τυμπάκι και τις Μοίρες ώστε να φτάσουν στον κάθετο άξονα Ηράκλειο Μεσαρά.