Οι προτάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Μεσαράς για την οργανικότητα των σχολείων - antilalospress.gr
Μοίρες
+19°C

Οι προτάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Μεσαράς για την οργανικότητα των σχολείων

29 Νοεμβρίου 2024 -

Ποια σχολεία θα πρέπει να προαχθούν, ποια να επαναλειτουργήσουν και ποια να επαναχαρακτηριστούν ως δυσπρόσιτα.

«Σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι αναγκαία η ενίσχυση της δημόσιας Παιδείας, για να γίνει το δημόσιο σχολείο ελκυστικό για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις. Ένα σχολείο που να διαμορφώνει ελεύθερους και σκεπτόμενους πολίτες, ικανούς να διεκδικούν τα δικαιώματά τους» τονίζεται από τον Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς, ο οποίος έδωσε στη δημοσιότητα της προτάσεις του για την οργανικότητα των σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026.

Οι προτάσεις των εκπαιδευτικών της Μεσαράς κατατέθηκαν προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, Διεύθυνση ΠΕ Ν. Ηρακλείου, καθώς επίσης και στις Δημοτικές Επιτροπές ΠΕ των Δήμων Φαιστού, Γόρτυνας και Βιάννου, καθώς και στα ΜΜΕ.

Όπως αναφέρεται από τον Μεσαρίτικο Σύλλογο:

«Στα πλαίσια των μεταβολών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχ. έτος 2025-2026», ο Σύλλογός μας έχει να σας προτείνει τα παρακάτω:

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

  • Το Δημοτικό σχολείο Ασημίου να επαναλειτουργήσει ως 12/θέσιο γιατί θα έχει τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών.
  • Το Δημοτικό σχολείο Βαγιονιάς από 5/θέσιο να προαχθεί σε 6/θέσιο.
  • Το Δημοτικό σχολείο Βώρων από 5/θέσιο να προαχθεί σε 6/θέσιο.
  • Το 6/θέσιο Δημοτικό σχολείο Γαλιάς να επαναλειτουργήσει ως 6/θέσιο γιατί θα έχει τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών και λόγω των λυόμενων αιθουσών.
  • Το Δημοτικό σχολείο Καπαριανών από 8/θέσιο να προαχθεί σε 9/θέσιο.
  • Το 2ο Δημοτικό σχολείο Μοιρών από 12/θέσιο να προαχθεί σε 14/θέσιο.
  • Το Δημοτικό σχολείο Πετροκεφαλίου από 6/θέσιο να προαχθεί σε 7/θέσιο.
  • Το 1ο Δημοτικό σχολείο Τυμπακίου από 7/θέσιο να προαχθεί σε 8/θέσιο.
  • Το 2ο Δημοτικό σχολείο Τυμπακίου από 6/θέσιο να προαχθεί σε 7/θέσιο.
  • Το 3ο Δημοτικό σχολείο Τυμπακίου από 8/θέσιο να προαχθεί σε 9/θέσιο.
  • Το Δημοτικό σχολείο Πιτσιδίων από 4/θέσιο να προαχθεί σε 5/θέσιο.
  • Το Ειδικό Δημοτικό σχολείο Μοιρών (Πόμπιας) από 4/θέσιο να προαχθεί σε 5/θέσιο λόγω της αύξησης των μαθητών. Αναλυτικά, χρειάζεται επιπλέον: 1 ΠΕ 71 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ, 1 ΠΕ 79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ, 1 ΠΕ 28, 1 ΠΕ 29 και 1 ΕΒΠ. Επιπρόσθετα, για τη βελτίωση των συνθηκών στα Ειδικά σχολεία  η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσα από ένα σύστημα στοχευμένων μέτρων που θα προσελκύσει και θα διατηρήσει σταθερό και εξειδικευμένο προσωπικό, όπως η παροχή επιπλέον μορίων στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε Ειδικά σχολεία, καθώς  και η επαναχορήγηση του επιδόματος ειδικής αγωγής, ώστε να ενισχυθεί το κίνητρο για υπηρεσία σε αυτές τις δομές.
  • Να λειτουργήσει από το επόμενο σχολικό έτος 2025-26 το 4ο Νηπιαγωγείο στο Τυμπάκι (στην περιοχή της Αγίας Αικατερίνης), για να καλυφθούν οι ανάγκες φοίτησης όλων των νηπίων και των προνηπίων της περιοχής (υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα στο 2ο Δ.Σ. Τυμπακίου).
  • Να ιδρυθούν Τμήματα Ένταξης (Τ.Ε.): στο Νηπιαγωγείο Γέργερης, σε όλα τα 4/θέσια και άνω Δημοτικά σχολεία της Μεσαράς και ειδικότερα στα Δημοτικά σχολεία Βώρων, Γαλιάς, Καμαρών, Πετροκεφαλίου, Πιτσιδίων, Σκουρβούλων και 2ο Τυμπακίου, καθώς και δεύτερο Τ.Ε. στο Δ.Σ. Αγίας Βαρβάρας, στο Δ.Σ. Αγίων Δέκα, στο Δ.Σ. Γέργερης, στο 2ο Δ.Σ. Μοιρών, στο 3ο Δ.Σ. Τυμπακίου και στο Δ.Σ. Ασημίου (λόγω της αύξησης των φοιτούντων μαθητών και εξαιτίας της μη κάλυψης όλων των παράλληλων στηρίξεων).
  • Να ρυθμιστούν σωστά τα όρια των σχολείων σε Γαλιά, Μοιρές και Καπαριανά, ώστε να αποσυμφορηθούν τα σχολεία στην πόλη και να ενισχυθούν τα περιφερειακά σχολεία.
  • Να επαναχαρακτηριστούν ως Δυσπρόσιτα τα Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία Βοριζίων και Καμαρών – λόγω των ειδικών συνθηκών – ώστε το Υπουργείο Παιδείας να επανορθώσει την αδικία εις βάρος των περιοχών αυτών. Επιπροσθέτως: Δεν υπάρχει δυνατότητα διαμονής εκπαιδευτικών στα Βορίζια και στις Καμάρες, καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι και υποδομές. Τα τελευταία χρόνια μόνο ένας εκπαιδευτικός προσπάθησε να μείνει. Οι συνθήκες διαβίωσης στα ορεινά χωριά μας που είναι κτηνοτροφικά, είναι ούτως ή άλλως δύσκολες για τους κατοίκους που διαμένουν μόνιμα , αλλά και για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα σχολεία. Ομίχλη, κρύο, συχνά χιόνι το χειμώνα κτλ. Η έλλειψη στοιχειωδών υποδομών είναι παντελής, δεν υπάρχουν καταστήματα, φροντιστήρια ξένων γλωσσών ή άλλων δραστηριοτήτων. Ο αγροτικός ιατρός επισκέπτεται τα χωριό μια φορά το μήνα. Για τα παραπάνω μπορεί ο καθένας να βεβαιωθεί από το Δήμο Φαιστού και ακόμα καλύτερα με μια επίσκεψη στα χωριά μας. Άλλωστε το δικαιούνται οι μαθητές μας, οι γονείς τους και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σ’ αυτά τα ορεινά χωριά του Ν. Ηρακλείου.
  • Να χαρακτηριστούν ως Δυσπρόσιτα το Δημοτικό σχολείο και το Νηπιαγωγείο Άνω Βιάννου και να γίνει αναμοριοδότηση των Σχολικών Μονάδων του Δήμου Βιάννου της Π.Ε. Ηρακλείου λόγω οργανικότητας, μεγάλης απόστασης από την πρωτεύουσα, ανυπαρξία δημόσιων μεταφορικών μέσων, αδυναμία εξεύρεσης κατοικίας για την διαμονή των εκπαιδευτικών και δύσκολες συνθήκες διαβίωσης.
  • Να δημιουργηθούν νέες οργανικές θέσεις για όλες τις Ειδικότητες Εκπαιδευτικών, Ψυχολόγων & Κοινωνικών Λειτουργών κατά ομάδες σχολείων.
  • Να μην καταργηθεί ή συγχωνευθεί κανένα Δημοτικό σχολείο, Νηπιαγωγείο, να στηριχθούν τα Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία. Σχετικά με την οργανικότητα των σχολείων να γίνεται με γνώμονα την αναλογία μαθητών προς εκπαιδευτικό: 15 προς 1 για Νηπιαγωγείο και Α΄, Β΄ τάξεις Δημοτικού και 20 προς 1 για τις υπόλοιπες τάξεις.
  • Αναφορικά με την πρόταση για συγχώνευση Νηπιαγωγείων με σκοπό τη δημιουργία Πολυδύναμων, αυτή θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα κτιριακά δεδομένα, τη νέα οργανικότητα που θα προκύψει, τη συνεχή μείωση της χρηματοδότησης (μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών στα σχολεία της υπαίθρου) και τις θέσεις των συναδέλφων που υπηρετούν στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες.

 

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, είναι αναγκαία η ενίσχυση της δημόσιας Παιδείας, για να γίνει το δημόσιο σχολείο ελκυστικό για όλα τα παιδιά, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις. Ένα σχολείο που να διαμορφώνει ελεύθερους και σκεπτόμενους πολίτες, ικανούς να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.».