Ενα ακόμα όπλο ενεργοποιεί η ΑΑΔΕ στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής με την εφαρμογή του ψηφιακού δελτίου αποστολής. Μέσω του δελτίου η φορολογική διοίκηση θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί και να καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τη διακίνηση αγαθών στην αγορά και να εντοπίζει περιπτώσεις συναλλαγών με εικονικά τιμολόγια η χωρίς φορολογικά παραστατικά.
Στο επίκεντρο των ελέγχων θα βρεθεί η διακίνηση αγροτικών προϊόντων και οικοδομικών υλικών όπου καταγράφονται εκτεταμένα κρούσματα φοροδιαφυγής.
Ψηφιακά παραστατικά
Τα ψηφιακά παραστατικά διακίνησης θα λαμβάνουν Μοναδικό Αριθμό Καταχώρησης για κάθε έγκυρη διαβίβαση στην πλατφόρμα myDATΑ, ενσωματώνουν QR Code ενώ ορίζεται πως η ημερομηνία διακίνησης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις πέντε ημέρες από την ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού διακίνησης.
Σημειώνεται ότι η ΑΑΔΕ δίνει τη δυνατότητα εκδοσης ψηφιακών δελτιων αποστολής μέσω της εφαρμογής Timologio.
Από την έναρξη ισχύος των νέων κανόνων, το περιεχόμενο των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, καθώς και τις υποχρεώσεις και τις προδιαγραφές που θα πρέπει να τηρούν οι επαγγελματίες και επιχειρήσεις προβλέπει υπουργική απόφαση που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση με την οποία εισάγεται διάκριση μεταξύ απλής και σύνθετης διακίνησης αγαθών και περιγράφεται η σειρά των ενεργειών από την έναρξη έως και την ολοκλήρωση της διακίνησης σε δύο φάσεις:
Α΄ φάση:
- Έκδοση παραστατικών,
- Διαβίβαση δεδομένων στο myDATA και ενημέρωση του λήπτη
- Δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης
Β’ φάση:
- Ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων/ μεταφορτώσεων,
- Παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης,
- Ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη
- Ορίζονται οι υπόχρεοι έκδοσης παραστατικών διακίνησης, ο χρόνος έκδοσης και ο χρόνος διαβίβασης των δεδομένων στο myDATA
- Αποδίδονται οι ρόλοι που μπορεί να αναλάβουν οι επιχειρήσεις κατά τη συμμετοχή τους στη διακίνηση αγαθών
-
Καθορίζεται το περιεχόμενο και ο μορφότυπος των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, οι τύποι παραστατικών που χρησιμοποιούνται σε κάθε στάδιο της διακίνησης αγαθών και τα κανάλια διαβίβασης
-
Καθιερώνεται η χρήση της Συνδυασμένης Ονοματολογίας «Taric» για την ενιαία κωδικοποίηση των διακινούμενων ειδών.
Ψηφιακό πελατολόγιο
Παράλληλα μέχρι τέλος του χρόνου ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα έχει στα χέρια του το ψηφιακό πελατολόγιο που θα κάνει πρεμιέρα από τις εταιρείες Catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελματιών. Αν και ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις στη λίστα είναι πιθανόν να ενταχθούν επαγγελματίες οι οποίοι στο παρελθόν τηρούσαν πρόσθετα βιβλία τα οποία καταργήθηκαν το 2013 όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές-αισθητικοί, γυμναστήρια, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ , συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και φροντιστήρια.
Πηγή: imerisia.gr