Οι Έλληνες αγαπούν τα πολυτελή ψώνια – Τι εκτιμούν Chanel, Prada, Hermès
Την ίδια στιγμή που η πολυτελής μόδα βρίσκεται σε μια ιστορική καμπή στις μεγάλες αγορές σε όλο τον κόσμο, καθώς οι καταναλωτές αποφεύγουν τα είδη πολυτελείας, η αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας παρουσίασε στην Ελλάδα αξιοσημείωτες επιδόσεις το 2022, επιτυγχάνοντας καθαρές πωλήσεις συνολικού ύψους 509,8 εκατ. ευρώ, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13,2% μεταξύ 2018 και 2022.
Εξάλλου σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Bain & Co, «η καταναλωτική βάση της αγοράς πολυτελείας αναμένεται να επεκταθεί σε 500 εκατομμύρια άτομα μέχρι το 2030. Αυτοί οι καταναλωτές διψούν για μοναδικά προϊόντα και εμπειρίες και θέτουν τις στρατηγικές VIC (Very Important Client) των εμπορικών σημάτων σε υπερδιέγερση».
Λάμπει η Chanel και με τη «βούλα»
Μοναδικό ορόσημο για τη Chanel αποτέλεσε το 2023, καθώς ήταν η χρονιά που ο γαλλικός οίκος υπό την καθοδήγηση της οικογένειας Wertheimer και του γονικού οργανισμού Mousse Investments Limited, αποφάσισε να οριστικοποιήσει και επισήμως τη μακρόχρονη αλλά άτυπη συνεργασία που διατηρούσε με την Αγγελική Τσίγκα Κασνακίδη.
Από το 1994 και επί τρεις δεκαετίες η επιχειρηματίας γνώρισε στην ελληνική αγορά την μοναδική ιστορία της γαλλικής μάρκας που έφερε την υπογραφή της εμβληματικής Coco Chanel και πλέον η σύναψη συμφωνίας με την εμπορική εισαγωγική εταιρεία Linea Piu, οδήγησε από πέρυσι στην ανάθεση αποκλειστικής αντιπροσώπευσης.
Η διοίκηση της εταιρείας με στοχευμένες κινήσεις προέβη στην κατασκευή δύο νέων καταστημάτων στην Αθήνα (Βουκουρεστίου 13) και στη Μύκονο (στην τουριστική περιοχή του (Nammos Village), ενώ επένδυσε σε νέα κανάλια προβολής και διανομής και μετέφερε την έδρα της από την οδό Σέκερη στην Βουκουρεστίου.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση της Linea Piu συμφερόντων της οικογένειας Κασνακίδη, οι κινήσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις το 2023 να αυξηθούν κατά 136,83% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στο ποσό των 27,87 εκατ. ευρώ, όταν το 2022 είχε κυμανθεί περί τα 11,77 εκατ. ευρώ.
Το μικτό αποτέλεσμα ανήλθε σε 14,78 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 121,48% σε σχέση με το 2022, ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η άνοδος στα κέρδη.
Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 204,86% και ξεπέρασαν τα 10,65 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ενισχύθηκαν κατά 220,39% και κυμάνθηκαν περί τα 8,1 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη μετά φόρων παρουσίασαν αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση σε ποσοστό 220,39% και σε αξία 5.583.745 ευρώ, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή άγγιξαν τα 624,41 ευρώ για το 2023 και 194,89 για το 2022.
Εδραίωση της Prada στην εγχώρια αγορά
Πάνω από 15 χρόνια συμπληρώνει στην ελληνική αγορά το ιταλικό brand του Mario Prada μέσα από την παρουσία του με τον ελληνικό βραχίονά του. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, βρέθηκε μπροστά σε μια σειρά από προκλήσεις που αφορούσαν την ελληνική οικονομική κρίση, τις επιπτώσεις της πανδημίας και την επακόλουθη αλλαγή των καταναλωτικών τάσεων.
Παρόλα αυτά οι Έλληνες αποδείχθηκαν μια αξιόπιστη βάση, σύμφωνα και με τις οικονομικές καταστάσεις του 2022. Το μερίδιο των καταναλωτών στη νεότερη γενιά αυξήθηκε σημαντικά, όπως και οι πωλήσεις των ψηφιακών καναλιών πωλήσεων καθώς και των εγχώριων καταναλωτών. Γεγονός που οδήγησε τον όμιλο να εφαρμόσει μια πολυκάναλη μετασχηματιστική στρατηγική για να επιτύχει το brand awareness και τη δέσμευση των πελατών της μάρκας.
Οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του πολυτελούς οίκου μόδας το 2021 ξεπέρασαν ακόμη και το προπανδημικό 2019, αγγίζοντας τα 3,851 εκατ. ευρώ από 1,948 εκατ. ευρώ το 2020 και 3,620 εκατ. ευρώ το 2019.
Σε επίπεδο κερδοφορίας, η εταιρεία έκλεισε τη χρήση με πολύ μικρή ζημιά 685 ευρώ κυρίως λόγω των υψηλών χρηματοοικονομικών εξόδων έναντι ζημίας 633 χιλ. ευρώ το 2020.
Στην έκθεση διαχείρισης με υπογράφουσα τότε την Alessandra Cozzani, οι καλές επιδόσεις συνεχίζονται και εφέτος, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2022 «είχε πολύ θετική τάση στις πωλήσεις με αύξηση περίπου 57% σε σύγκριση με το έτος 2019 παρά την αβεβαιότητα στην παγκόσμια οικονομία που προκάλεσε η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας».
Το τρίτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με αύξηση πωλήσεων 44% σε σύγκριση με το προπανδημικό έτος 2019 και η ανάπτυξη αυτή επιβεβαιώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του έτους όταν ο τζίρος αυξήθηκε περίπου 30% σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2019.
Συνολικά το οικονομικό έτος 2021 έκλεισε με αύξηση 98% σε σχέση με το προηγούμενο έτος όταν τα καταστήματα έκλεισαν για συνολική περίοδο 107 ημερών και 6% σε σύγκριση με το έτος 2019.
Σε κίνηση-κλειδί για την εδραίωσή της στην ελληνική αγορά αναδείχθηκε η αγορά του κτιρίου όπου βρίσκεται το κατάστημα από την ημέρα έναρξης λειτουργίας του το 2008, στη Βουκουρεστίου 17.
«Αυτή η σημαντική στρατηγική απόφαση του Ιουνίου 2021 ελήφθη με σκοπό την εδραίωση της εμπορικής θέσης του ομίλου Prada στην Ελλάδα», αναφέρεται στην έκθεση.
Η επένδυση ύψους 19 εκατ. ευρώ έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου με νέα εισφορά κεφαλαίου συνολικού ποσού 20 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 1,5 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί σε μετοχικό κεφάλαιο και 18,5 εκατ. ευρώ σε υπέρ το άρτιο.
Το πρώτο τρίμηνο του 2022 η εταιρεία προέβη σε μία ανανέωση του καταστήματος με στόχο να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της εμπορικής επωνυμίας και να κάνει την τοποθεσία πιο ελκυστική για τους πελάτες. Ενώ από τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, ως διαχειριστές εμφανίζονται η Mara Brognoli και Maria Viola Grimaldi.
Αύξηση πωλήσεων της Hermès Grece
Υπό την καθοδήγηση του Luc Hennard, Regional Managing Director για Ευρώπη και Μέση Ανατολή, η ελληνική θυγατρική του γαλλικού οίκου Hermès άγγιξε τα 13,6 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 23,2% σε σχέση με τα 11 εκατ. ευρώ το 2021.
Όπως επισημαίνεται στις οικονομικές καταστάσεις του 2022, το κόστος των πωληθέντων διαμορφώθηκε στο ποσό των 7,33 εκατ. ευρώ, έναντι 6,05 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το μικτό κέρδος επί των πωλήσεων να κυμανθεί στο 46,06% επί των πωλήσεων έναντι 45,15% της προηγούμενης χρήσης.
Ακόμη πιο εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις του εμβληματικού καταστήματος στη διασταύρωση των οδών Σταδίου και Βουκουρεστίου, στο City Link, όπου διατίθενται οι εμβληματικές τσάντες Birkin και Kelly, τα φημισμένα μεταξωτά μαντήλια και γραβάτες, τα ακριβά αρώματα και τα δερμάτινα είδη που φέρουν την σφραγίδα της παράδοσης του σελοποιού Thierry Hermes.
Τα προ φόρων κέρδη να ενισχύθηκαν κατά 29% στα 3,1 εκατ. ευρώ έναντι 2,4 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ έναντι 1,9 εκατ. ευρώ το 2021, εμφανίζοντας άνοδο κατά 28,4%.
Δύο χρόνια πριν, όταν το λιανεμπόριο είχε μπει στο σκοτεινό τούνελ της πανδημίας, ο τζίρος της Hermès Grece είχε κλείσει στα 7,63 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 28,49%, με τα καθαρά αποτελέσματα (μετά από φόρους) να διαμορφώνονται σε κέρδη 434.826 ευρώ, καταγράφοντας πτώση κατά 72,81%.
Η θετική πορεία των μεγεθών της Hermès διατηρείται και τη φετινή χρονιά, με βάση τις επιδόσεις που δημοσίευσε η μητρική εταιρεία, η οποία στο πρώτο εξάμηνο του 2023 εμφανίζει αύξηση εσόδων 25% στα 6,7 δισ. ευρώ και 36% ενίσχυση στην καθαρή κερδοφορία η οποία ανήλθε σε 2,2 δισ. ευρώ.
Πηγή: ΟΤ
Πηγή in.gr