Μοίρες https://www.booked.net
+17°C

Ανατιμήσεις «φωτιά» στα τρόφιμα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο:
Ανατιμήσεις «φωτιά» στα τρόφιμα

Τι και αν ο πληθωρισμός συνέχισε την κατηφορική του πορεία και τον Φεβρουάριο, υποχωρώντας στο 6,1%; Οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα βάζουν φωτιά στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, καθώς βασικά είδη και αγαθά πρώτης ανάγκης εκτινάχθηκαν τον μήνα που μας πέρασε. 

Ο δείκτης των τροφίμων διαμορφώθηκε στο +15%, με το ανοδικό σπιράλ να «αγκαλιάζει» όλες τις βασικές ομάδες τροφίμων όπως τα γαλακτομικά και αυγά 25,2%, έλαια και λίπη 22,9%, κρέατα 22%, ψωμί και δημητριακά 16,8%. Αξιοσημείωτη ήταν και η ισχυρή άνοδος κατά 37,1% που κατέγραψαν οι τιμές του φυσικού αερίουενώ η πλειοψηφία προϊόντων και υπηρεσιών κινήθηκαν ανοδικά. 

Εξαίρεση αποτέλεσε η ηλεκτρική ενέργεια, όπου καταγράφηκε πτώση των τιμών κατά -22,4%, το πετρέλαιο θέρμανσης -5,1% και τηλεφωνικές υπηρεσίες -1,5%.

Παρά τις παρεμβάσεις στην αγορά και τις παροχές (market pass) η ακρίβεια αναφορικά με τα τρόφιμα, εξακολουθεί να αποτελεί το «μεγάλο» αγκάθι» για τα ελληνικά νοικοκυριά. Δεν προκύπτει ίχνος αποκλιμάκωσης, τουναντίον οι ανατιμήσεις συνεχίζουν να είναι ισχυρές.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 6,1% τον Φεβρουάριο, από 7% τον Ιανουάριο, και έναντι 7,2% τον Φεβρουάριο 2022. 

Στα είδη διατροφής, ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε:

  •  Ψωμί και δημητριακά (16,8%)
  • Κρέατα- γενικά (20%)
  •  Ψάρια- γενικά (2,6%)
  • Γαλακτοκομικά και αυγά (25,2%)
  • Έλαια και λίπη (22,9%) Λαχανικά- γενικά (8,6%)
  •  Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (9,2%)
  •  Λοιπά τρόφιμα (13,1%), Καφέ- κακάο- τσάι (13%)
  • Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (9%)
  •  Αλκοολούχα ποτά- μη σερβιριζόμενα (7,2%).

Συνολικά η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 14,8% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ- κακάο- τσάι, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων.
  • 2,9% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  •  7,1% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  •  10,5% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  •  5,3% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  •  6,5% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα- μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  •  3,5% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους- θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών.
  •  2,2% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  •  8,1% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
  •  5,8% στην ομάδα «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:

  •  4,9% στην ομάδα «Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης». Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, φυσικό αέριο, υγραέριο, στερεά καύσιμα.
  • 1,6% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Πηγή: sofokleousin.gr

Φωτογραφικό υλικό

Ακολουθήστε το AntilalosPress στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΑΡΜΟΥΤΑΚΗ ΚΕΔΙ ΜΟΙΡΩΝ λαμπρακη οε πομποδακησ 1.2. ΝΤΑΜΠΑΚΑΚΗ ΣΗΦΑΚΗΣ ΟΠΤΙΚΑ 1.ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

Γιατί χρησιμοποιούμε cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε, να σας προσφέρουμε μία μοναδική εμπειρία πλοήγησης.Με την πρόσβαση σας σε αυτόν, συναινείτε στη χρήση cookies. Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στους Όρους Χρήσης, και στην Πολιτική Cookies του AntilalosPress.gr.